Święto rodziców Drukuj
poniedziałek, 25 maja 2020 07:57, odsłon: 28

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Święto rodziców

1. Słuchanie wiersza.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Rozmowa na temat wiersza:

− Kim dla dzieci jest mama i tata?

− Za co dzieci dziękują rodzicom?

Kończenie zdań:

− Moi rodzice są kochani, bo…

− Pomagam rodzicom w…

− Lubię być w domu, bo…

− Z tatą najchętniej robię…

− Z mamą najchętniej robię…

2. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45. Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

3. Wykonanie miseczki na łakocie.

Dzieci z pomocą rodzica (lub starszego rodzeństwa) nacierają plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrz olejem. Następnie drą gazety na średniej wielkości kawałki, którymi za pomocą klajstru oklejają pojemnik. Muszą zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ściankami. Oklejony pojemnik stawiają w cieple, by wysechł.

Po upływie mniej więcej doby rodzic wraz z dzieckiem oddziela pojemniki od gazet ostrożnymi, okrężnymi ruchami i pozostawia do wyschnięcia także wewnątrz.

Gdy klajster zupełnie wyschnie, dzieci palcami pokrywają miseczkę farbą. Po jej wyschnięciu spryskują miseczkę przezroczystym lakierem w aerozolu.

4. Karta pracy, cz. 4, s. 47. Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

5. Rozmowa na temat:

– Jak dzieci pomagają rodzicom?

− Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?

− Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

6. Karta pracy, cz. 4, s. 49.Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

7. Karta pracy, cz. 4, s. 50.Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

8.Podawanie rymów do słów: mama, tata. Mama – rama, gama, tama, dama, lama…

Tata – wata, data, chata, łata, mata…

9. Jak przekazać rodzicom wiadomość, nie używając słów? Rodzic podaje wiadomości wiadomości, a dzieci je prezentują, nie używając słów. Np. :

  • Przytul mnie, bo jestem smutny.

  • Pobaw się ze mną.

  • Kocham cię mamo, kocham cię tato.

10. Rozwiązanie zagadki o konwalii: Dobrze ją znamy z prześlicznej woni, kwitnie dzwonkami, ale nie dzwoni (konwalia). Zdjęcie: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=konwalia+zdj%C4%99cie

11. Karta pracy, cz. 4, s. 51.Odwzorowanie kwiatków dla mamy. Rysowanie po śladach rysunków róż.

12. Karta pracy, cz. 4, s. 52. Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.

13. Rozmowa na temat konwalii.

− Jak wygląda roślina?

− Ile dzwonków jest na jednej łodyżce?

− Gdzie rosną konwalie?

− Czy można je zrywać?

Konwalia majowa jest rośliną leczniczą i ozdobną, nie jest już rośliną chronioną. Występuje często w lasach niemal całej Polski, ale można ją również hodować. Jej głównym walorem są niewielkie kwiaty o charakterystycznym zapachu i dzwonkowatym kształcie.

14. Rozmowa na temat słowa serce.

Wycięty z czerwonego kartonu kształt ludzkiego serca.

Pokazujemy dzieciom serduszko wycięte z czerwonego kartonu i pytamy: − Z czym kojarzy się wam ten kształt? − Czym jest serce?

Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.

− Do czego ludziom potrzebne jest serce?

− Czy tylko ludzie mają serca?

− Czy znacie jakieś przysłowia o sercu?

Np.:

Co w sercu to na języku.

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Serce nie sługa, nie zna co to pany.

Polecam film pomocniczy „Było sobie życie, serce” https://www.youtube.com/watch?v=dB5YFkw1Wpw

15. Karta pracy, cz. 4, s. 53. Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach rysunków. Kolorowanie rysunków dużych misiów na brązowo, a małych misiów – na różowo.


 

Wszystkiego najlepszego wszystkim mamom z okazji ich święta!!! :)

Bogusława Wołodkiewicz, Urszula Raczkowska - Filinowicz


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information