Moja miejscowość, mój region Drukuj
wtorek, 21 kwietnia 2020 08:05, odsłon: 55

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Moja miejscowość, mój region

Treści edukacyjne uwzględniają również możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Bloki tematyczne zostały opracowane przy współpracy z nauczycielem współorganizującym.

 

1.              Oglądanie albumów, obrazków, zdjęć, folderów przedstawiających Hajnówkę i region.

 

2.              Wirtualna podróż po miejscowości, ćwiczenia w określaniu kierunków (lewo, prawo, prosto)Dzieci rozpoznają miejsca.. Przypominają sobie, uczą się swojego adresu zamieszkania)

3.              Określanie pierwszej i ostatniej głoski w słowie Hajnówka, dzielenie słowa na sylaby.

4.              Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaręby „Małe miasteczko”

 

W małym miasteczku nie ma wieżowców

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

 

            Dokoła rynku stoi rząd domów

            w siedmiu kolorach tęczy;

            ruch jest nieduży, spokojnie,miło,

            czasami pszczoła zabrzęczy.

 

             Czyste powietrze pachnie zielenią

             na niebie świeci słoneczko,

             wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

             Dbają o swoje miasteczko

 

Rozmowa na temat wiersza:

–         Jak wygląda małe miasteczko?

–         Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

–         Wskazywanie różnic między wsią, małym miastem, a dużym miastem

 

5.              Zabawy konstrukcyjne

 

Dzieci budują różne domy z klocków. Następnie porównują powstałe budowle, wykorzystują następujące pojęcia: wysoki, niski, wyższy, niższy. Zachęcają do kupna powstałego domu przez reklamę. Poszukują jak największej liczby argumentów przekonywujących klientów.

 

6.              Zabawy z kostkami, (dodawanie, potrzebne dwie kostki do gier)

Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami. Podaje wynik dodawania, układa odpowiednie działanie i je odczytuje np. 5+4=9

 

7.              Wykonanie i układanie puzzli z pocztówki naszej miejscowości, bądź naszego regionu

 

8.              Zabawa dokończ zdania. Rodzic mówi początek zdania, a dzieci je kończą.

Miejscowość, w której mieszkam to...

Mieszkam..... przy ulicy.....

Lubię swoją miejscowość, bo.......

Moje przedszkole znajduje się w... przy ulicy.....

 

             

 

9.              Nauka wiersza Ewy Stadtmuller Kim jesteś?

 

                  Czy wiesz kim jesteś?

                   - To oczywiste!

                   Co ci jest bliskie?

                   - Znaki ojczyste.

                    Ojczyste barwy

                    - biało – czerwone.

                    Ojczyste godło

                    - orzeł w koronie.

                     Ojczyste w hymnie

                     - mazurka dźwięki

                      no i stolica

                     - miasto syrenki.

                     I jeszcze Wisła

                     co sobie płynie:

                      raz na wyżynie,

                      raz na równinie,

                      i mija miasta

                      prześliczne takie...

                      -Już wiesz, kim jesteś?

                      -Jestem Polakiem.

 

10.           Moja miejscowość– wykonanie albumu lub książeczki z pomocą rodziców lub starszego rodzeństwa.

 Dzieci wybierają zdjęcie, widokówkę (swojej miejscowości), przyklejają ją na środku kartki i ozdabiają ramkę wokół widokówki. Do ozdabiania, oprócz rysowania, można użyć drobnych elementów wyciętych ozdobnym dziurkaczem lub stempla z ziemniaka np. serduszko. Rodzic zbiera wszystkie kartki i łączy je w album, pisząc na pierwszej stronie (okładce) nazwę miejscowości. Jeżeli nie macie w domu zdjęć, widokówek Hajnówki to możecie zrobić ilustracje - na pewno wam się uda! Zdjęcia (max 3szt)  albumu lub książeczki możecie wysłać do Pani Joli na e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , a wtedy ukażą się one w galerii domowych pomysłów na naszej stronie internetowej.

 

11.           Ćwiczenie w sznurowaniu butów, wiązaniu kokardek.

 

U. Raczkowska – Filinowicz, B. Wołodkiewicz, A. Olszewska


 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information