Każde dziecko jest inne Drukuj
środa, 18 listopada 2015 22:00, odsłon: 1368

Dnia 16 listopada to Dzień Tolerancji, z tej okazji panie z grupy Sarenek wraz z dziećmi zaprosiły uczniów z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Hajnówce na wspólną podróż. Spotkanie rozpoczęła Pani Dyrektor ciepłym i miłym powitaniem. Następnie przedszkolaki zaśpiewały piosenkę „Dzień dobry – wszyscy się witamy”. Przy piosence „Jedzie pociąg” dzieci odwiedziły stację żółtą, na której mieszkały osoby niewidome. Wybrane dzieci z opaskami na oczach budowały wieżę z kilku klocków, rysowały mamę kolorowymi kredkami, rozpoznawały przy pomocy dotyku podane przedmioty i zabawki.

W dalszą podróż wybrały się dzieci do stacji pomarańczowej, na której mieszkały osoby niesłyszące. Zadaniem dzieci było bez użycia słów przekazać informacje, że chcą pić i chcą lizaka. Na podstawie odgłosów (bez użycia wzroku) rozpoznawały przedmioty spadające na podłogę, a następnie to samo zadanie wykonywały ze stoperami w uszach. Na stacji zielonej mieszkały osoby niepełnosprawne ruchowo. Wybrane dzieci wykonywały następujące zadania: budowały wieżę z klocków w rękawicach kuchennych oraz pokonywały określoną trasę z nogami związanymi w kolanach. Po podróży nastąpił czas na zabawy z chustą animacyjną:

„Wachlowanie chustą”, podczas której wybrane dzieci  siedziały na środku chusty a pozostałe dzieci wachlowały nią. Wywołane dzieci po imieniu chowały się pod chustą.

Podczas pracy plastycznej dzieci odrysowywały na kartkach swoje dłonie, przyklejając je na dwóch  sercach – symbolizujące podanie pomocnej dłoni osobie potrzebującej. Serce z rączkami dzieci z przedszkola uczniowie zabrali do Ośrodka, a serducho z rękami uczniów zostało na pamiątkę w przedszkolu.Wszystkie dzieci i panie otrzymały ordery – serduszka z napisem: "Bądź moim przyjacielem”

Na zakończenie odbyło się wspólne muzykowanie na bum bum rurkach przy rytmicznej muzyce fortepianowej (Heart and Soul), które dzieciom bardzo przypadło do gustu.

Celem zajęcia było budowanie prawidłowych relacji między dziećmi podczas zabawy oraz integracja grupy w atmosferze wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Dzieci poznały różne rodzaje niepełnosprawności; starały się zrozumieć, z jakimi trudnościami spotyka się dziecko niepełnosprawne na co dzień, dostrzegały  umiejętności niepełnosprawnego kolegi. Dziękujemy paniom i uczniom za odwiedziny oraz za miło spędzony czas.

 

Halina Pawluczuk, Małgorzata Reduch

 

 

 

 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information