Start ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI

Pompikowe domowe przedszkole



Ćwiczenia logopedyczne 12 – 16.04.2021r. PDF Drukuj Email
123 czwartek, 15 kwietnia 2021 19:39, odsłon: 42

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia logopedyczne 12 – 16.04.2021r.

 

Ćwiczenia 1 – 2 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki

Ćwiczenia 3 – 8 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą (w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

 

Ćwiczenie 1. Wiosenna gimnastyka buzi i języka

W miarę możliwości proszę wydrukować planszę do gry https://rysopisy.eduzabawy.com/logopedyczne/wiosenna-gimnastyka-buzi-i-jezyka/ i grać razem z dzieckiem. Potrzebna będzie kostka i pionki. Na przemian rzucamy kostką i przesuwamy pionki, zatrzymując się na określonym polu wykonujemy zapisane ćwiczenie. W nagrodę za poprawne wykonane ćwiczenie można pokolorować ptaszka, a na koniec całą planszę.

 

Ćwiczenie 2. Zabawa oddechowa – latające piórka

Na ręce dziecka umieszczamy piórko i zachęcamy do zdmuchnięcia go jak najdalej. Proponujemy też dziecku tak delikatnie dmuchać na piórko, by się poruszało ale nie odleciało z ręki. Następnie zachęcamy dziecko do dmuchania piórka jak najwyżej do góry. Wykonujemy kilka prób. PAMIĘTAMY o nabieraniu powietrza nosem i wypuszczaniu ustami.

 

Ćwiczenie 3. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C(grupa wtorek 13.04.2021r. - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek 16.04.2021r. – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.)

Głoska C - Powtarzaj słowa

Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski C

ULICA, TABLICA, OWCA, WAKACJE, AKACJA, KLOCKI, PLECAK, JACEK, WACEK, OCET, PLACEK, OCENA, OCEAN, OWOCE, KUCYK, KOCYK, LEKCJA i inne wg własnego pomysłu

za poprawnie powtórzone słowo możemy przyznać punkt np. narysować słoneczko, posawić pieczątkę, budować z dzieckiem wierzę z klocków itp.

 

Głoska C – Zagadki

Rodzic czyta zagadkę, a dziecko stara się ją samodzielnie rozwiązać. Proszę w zeszycie narysować rozwiązania zagadek

1.     Z czego dzieci budują domy, mosty, wieże
I nie popsują zabawki, chociaż się ją rozbierze?

2.     We mnie, w tobie, w każdym z nas
Puka równo- raz po raz.

3.     Pomiędzy górami na hali stadko się wypasa,
Pod czujną opieką górala juhasa.

4.     Spotykają się na niebie
Dwie chmury-złośnice,
Kiedy się pokłócą,
Ujrzysz ……

5.     Wisi w każdej szkolnej klasie.
Kredą po niej pisać da się.

6.     Ma je róża, ma je jeż,
Mają je jeżyny też.

 

Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z (grupa środa 14.04.2021r. – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.)

Głoska Z – gra planszowa

W miarę możliwości proszę wydrukować planszę do gry. W przypadku trudności przygotować samodzielnie planszę wg załącznika wycinając ze starych gazetek lub rysując obrazki, które zawierają głoskę Z na początku i w środku słowa. Proszę grać w grę z dzieckiem zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski Z. Załącznik 1

 

Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ (grupy piątek 16.04.2021r. – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K., Antoni P.)

Głoska Ż/RZ - Rymowanka

Naucz się rymowanki na pamięć i narysuj żyrafę w zeszycie.

Żyrafa tym głównie żyje,

że w górę wyciąga szyję.

A ja zazdroszczę żyrafie

ja nie potrafię.

 

Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (grupa wtorek 13.04.2021r. - Mateusz K.)

Głoska S – Poszukiwania

Odszukaj w domu jak najwięcej przedmiotów, w których nazwie na początku słyszysz głoskę S. Rodzice zapisują je w zeszycie, a dziecko rysuje trzy wybrane przez siebie.

 

Ćwiczenie 7. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ(grupa wtorek 13.04.2021r. - Nikola K.)

Głoska SZ – Gra online

Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/1215122/logopedia/dinozaury-sz-w-sylabach

powtarzaj odsłonięte sylaby (w przypadku trudności proszę korzystać ze szpatułki)

 

Gra planszowa do pobrania:

images/stories/pliki/21.04.15_gra_planszowa.pdf

 

 

Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda


 

 
Zabawy sensoryczne PDF Drukuj Email
123 wtorek, 13 kwietnia 2021 21:50, odsłon: 42

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

ZABAWY SENSORYCZNE

 

1)    „ JAK CHODZĄ ZWIERZĘTA”- ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA

https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4

2)    „ UKŁADANKA SENSORYCZNA”

Potrzebujemy:
– kartkę papieru,
– mazak
– produkty o różnych fakturach według upodobań dziecka (np. patyczki, makaron, koraliki, wykałaczki, groch, kasza).
           

Zabawę zaczynamy od narysowania na kartce różnych szlaczków. Zadaniem dziecka jest ułożenie ich wzoru z przygotowanych produktów Za każdym razem koncepcja układania może ulec  zmianie.

3)    „ UKRYTE SKARBY”

Potrzebujemy:

-  pojemnik wypełniony żelem, kisielem lub pianką do golenia

- drobne przedmioty, np. zwierzątka, kulki szklane, małe samochodziki, piłeczki fakturowe.

Dziecko siedzi na materacu, rodzic stawia przed dzieckiem pojemnik wypełniony żelem/ kisielem/ pianką do golenia, w którym znajdują się ukryte drobne przedmioty. Dziecko ma za zadanie odnaleźć i wyjąć wszystkie „morskie skarby”.

4)    „ KŁADKA”

Potrzebujemy:

-  kilka koców

Rodzic zwija w rulon kilka koców i układa je na podłodze jeden za drugim, tworząc kładkę. Dziecko musi przejść na boso po tak ułożonej kładce, starając się nie stracić równowagi i nie dotykać przy tym podłogi. 
Z każdym kolejnym przejściem możemy zwiększać trudność, polecając przejście z wysoko uniesionymi kolanami, bokiem, tyłem itp.

 

Życzę miłej zabawy!

Ania Hałaburda

 
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - parę zabaw na koncentrację uwagi PDF Drukuj Email
123 wtorek, 13 kwietnia 2021 16:08, odsłon: 49

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - parę zabaw na koncentrację uwagi

 

Co to właściwie jest koncentracja uwagi?

Koncentracja to umiejętność skupiania i utrzymywania uwagi na ściśle określonych zadaniach. Jest konieczna podczas wszelkiego rodzaju świadomych działań. Umiejętność ta rozwija się stopniowo w toku życia człowieka: u małych dzieci występuje uwaga mimowolna (czyli przyciągana bez ich woli przez np. poruszający się przedmiot czy głośny dźwięk), natomiast tzw. uwaga kierowana rozwija się później (od ok. 3 roku życia przez wiek przedszkolny i wczesnoszkolny). Dzięki niej jesteśmy w stanie kierować naszą uwagą, dostrzegać i robić to, co jest dla nas ważne w danym momencie.

 

·  Rysowanie przez kalkę, by jak najdokładniej odtworzyć postać lub cały rysunek. Następnym etapem może być dokładne zamalowywanie poszczególnych elementów obrazka.

·  Wskazywanie części ciała. Nazywamy szybko i wskazujemy na sobie części ciała. Dziecko ma robić to samo na sobie. Dla zmylenia co jakiś czas wskazujemy część ciała inną, niż wymieniamy – zadaniem dziecka jest wskazywać prawidłowo na podstawie usłyszanej instrukcji słownej.

·  Powtarzanie usłyszanego rytmu. Dziecko ma za zadanie wysłuchać rytmu zademonstrowanego przez osobę dorosłą (np. za pomocą cymbałków, bębenka lub klaśnięciami), a następnie wystukać go samodzielnie.

·  Odgadywanie kształtów. Rysujemy na plecach dziecka figury geometryczne lub proste obrazki. Dziecko ma za zadanie odgadnąć rysunek lub narysować odpowiedź na kartce

·  Znikający przedmiot. Rozkładamy przed dzieckiem, w jednej linii, kilka przedmiotów. Dajemy mu chwilę na dokładne przyjrzenie się kolejności ich ułożenia. Zasłaniamy dziecku oczy, a następnie zabieramy jeden z nich. Zadaniem dziecka będzie odgadnąć, który przedmiot został zabrany. Można również zmienić kolejność przedmiotów.

·  Rymowanki – nauka krótkich rymowanych wierszyków, wyliczanek np.:

 

Siała baba mak

Siała baba mak,
nie wiedziała jak.

Dziadek wiedział,
nie powiedział,
a to było TAK!

 

Raz i dwa

Raz i dwa, raz i dwa,
pewna pani miała psa,
trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.

Pięć i sześć, pięć i sześć,
wcale lodów nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił.

Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto z was kości mu przyniesie?
Może ja, a może Ty.
Licz od nowa: raz, dwa, trzy.

 

Życzę powodzenia oraz miłej i radosnej zabawy!

Jola Wołkowycka

 

 

 

 


 

 
Zabawy z historyjką obrazkową dla dzieci z autyzmem PDF Drukuj Email
123 czwartek, 08 kwietnia 2021 22:39, odsłon: 61

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy z historyjką obrazkową

Historyjka obrazkowa umożliwia realizację zadań dotyczących rozwijania myślenia. Ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Podstawą zrozumienia historyjki jest ustalenie w czasie kolejności przyczyn i skutków faktów przedstawionych na obrazkach. Historyjka obrazkowa pomaga rozwijać spostrzegawczość i wnioskowanie, oraz wzbogaca słownictwo. Wydrukujmy historyjkę, jest ich bardzo dużo i o różnej tematyce. Wspólnie z dzieckiem omawiajmy ją, używając pojęć : najpierw, potem, co się w końcu stało.

Dzieci młodsze 3-4l, dla nich jest historyjka z 2-3 obrazków, na których łatwo wychwycić różnice , natomiast dzieci 5-6 letnie powinny już sobie poradzić z historyjką składającą się z 4-8 elementów. Będą to już bardziej skomplikowane związki przyczynowo – skutkowe.

Proponuję sposób omawiania :

1. Dziecko młodsze: opowiadamy dzieciom bajkę nt. historyjki obrazkowej. 2. Wykładamy wszystkie obrazki i proponujemy ułożyć je wg. kolejności, prowadząc w związku z tym rozmowę.

Dziecko starsze: polecamy ułożyć historyjkę bez uprzedniego wysłuchania treści. Następnie prowadzi się rozmowę z dziećmi, w której motywują one kolejność ułożonych obrazków.

2. Dzieci młodsze: kolejno pokazujemy dzieciom obrazki i omawiamy je wspólnie, snując przypuszczenia, co będzie dalej. Sprawdzamy nasze domysły, ukazując następny obrazek.

Na zakończenie można opowiedzieć dzieciom całą historyjkę jeszcze raz lub dzieci próbują same opowiadać.

Dzieci starsze: kolejno pokazujemy dzieciom obrazki i omawiamy je wspólnie, snując przypuszczenia, co będzie dalej. Sprawdzamy nasze domysły, ukazując następny obrazek. Można porównać różnice występujące na obrazkach./ komentują dzieci. Na zakończenie dzieci opowiadają historyjkę, patrzą na obrazki.

Przydatne linki:

1. http://www.mamswojswiat.pl/historyjki_obrazkowe/list/id/5

2.https://eduzabawy.com/uloz-historyjke-obrazkowa/

3.https://www.superkid.pl/dla-dzieci

 

 

Agnieszka Panasiuk-Kaczoch


 

 
TUS - Ćwiczenia rozpoznawania swoich emocji i potrzeb. PDF Drukuj Email
123 czwartek, 08 kwietnia 2021 19:28, odsłon: 55

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TUS - Ćwiczenia rozpoznawania swoich emocji i potrzeb.

Dzieci nie są często świadome swoich emocji, nie potrafią ich okazać prawidłowo i nazwać. Dlatego ważne jest abyśmy my, dorośli rozmawiali o różnych emocjach, pokazywali mimikę twarzy i gesty. Dzięki temu dzieciom, będzie łatwiej zrozumieć siebie i emocje innych.

Kilka pomysłów przedstawiam poniżej, w wolnych chwila spróbujcie pobawić się , np.:

 

1.     Za pomocą gestów bądź rysunku zaprezentuj swój nastrój. Zadaniem członków rodziny jest odgadnąć co to za emocja.

2.     Narysuj palcem. Rozsyp mąkę/kaszę na ciemnym talerzu lu tacy. Poproś, aby dziecko narysowało palcem swój nastrój (oczy i buźkę). Porozmawiajcie jak się dziś czuje, co było powodem takiego stanu. Ty również namaluj i opowiedz dziecku o swoim nastroju.

3.     Balony z emocjami. Do kolorowych baloników wsyp mąkę ziemniaczaną. Dobrze zawiąż je, aby mąka nie wypadła. Narysuj na każdym z nich inny nastrój. Takie gniotki minki mogą posłużyć do różnych zabaw, nawet w teatrzyk , w dom. Rozmawiajcie przy tym o mince danego gniotka.

4.     Kolorowe buzie. Z kolorowych czasopism wytnij twarze przedstawiające różne emocje. Przyklej je na kolorowe kartki i utwórz z nich tablice emocji. Teraz możecie porozmawiać jaki macie nastrój oraz co się wydarzyło, że się tak czujecie.

5.      Historyjki - Opowiadajcie sobie historyjki o różnych zachowaniach wykorzystując przy tym zabawki, np. miś zabrał klocek koledze i nie chce oddać. Rozmawianie o tym, jak się czuje kolega i co miś może zrobić, aby było lepiej .

 

A na koniec zabawa wzmacniająca poczucie własnej wartości:

Worek zadowolenia - do tej zabawy potrzebny będzie worek bądź torba. Należy przygotować również stos małych karteczek. Każdego dnia razem z dzieckiem rysujcie, co zrobiliście dzisiaj dobrze. Niech maluch sam decyduje ile karteczek danego dnia wykorzysta. Ważne, by na każdej karteczce napisać datę jej powstania. Rodzic może zapisywać wspaniałe rzeczy i wrzucać do worka, po kilku dniach kiedy sięgnięcie po kratki, sami zobaczycie ile się tego nazbierało, jak wiele rzeczy robicie dobrze, możecie być z siebie dumni .

 

 

Agnieszka Panasiuk-Kaczoch


 

 
Ćwiczenia logopedyczne 06.– 09.04.2021 PDF Drukuj Email
123 środa, 07 kwietnia 2021 19:40, odsłon: 66

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia logopedyczne 06 – 09.04.2021

 

Ćwiczenia 1 – 2 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki

Ćwiczenia 3 – 8 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą (w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Ćwiczenie 1. Ćwiczenia buzi i języka - zajączki

Materiał zawiera 4 arkusze z 24 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenia buzi i języka. Kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach. Zadaniem dziecka jest naśladowanie min prezentowanych przez zajączka, najlepiej przed lustrem. W nagrodę za poprawne powtórzenie ćwiczeń dziecko może pokolorować karty, dorysować zajączkowi wielkanocne atrybuty, części garderoby (np. zabawne nakrycia głowy) itp. Załącznik 1

Ćwiczenie 2. Zajączek – zabawa paluszkowa

Dorosły czyta wierszyk i razem z dzieckiem układa odpowiednio palce. Przy kolejnych próbach zachęcamy dziecko do mówienia wierszyka razem.

Zajączek

Tutaj są zajączka uszy, (podnosimy do góry palec wskazujący i środkowy)

a tu jego nos. (kładziemy kciuk na zgiętych – 4 i 5 palcu)

Tak zajączek kica, (zginamy i prostujemy kilka razy rękę w nadgarstku.)

tak ze strachu drży. (potrząsamy dłonią)

Tak zajączek się przytula, (przytulamy rękę do brody, głaszczemy palcami policzek)

i swe uszka stula, (zginamy palec wskazujący i środkowy)

kiedy idzie spać. (kładziemy jedną dłoń w drugą)

Ćwiczenie 3. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C (grupa wtorek 06.04.2021r. - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek 09.04.2021r. – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.)

Głoska C – Kolorowanka C

W miarę możliwości proszę wdrukować kartę pracy i wkleić do zeszytu. Zadaniem dziecka jest nazwać obrazki, w nagrodę za poprawną wymowę koloruje je. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski C. Załącznik 2

Głoska C – Powtarzaj

Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski C.

CYGAN, CEBULA, CYRK, CYFRY, CENA, CEKIN, CÓRKA, CERATA, CENTYMETR, CYLINDER, CYMBAŁKI, CEGŁA, CUKIERNIA, CYNAMON, CENTRUM, CYTRYNA

Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z(grupa środa 07.04.2021r. – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.)

Głoska Z – Znajdź i policz

W miarę możliwości proszę wydrukować i wkleić do zeszytu kart pracy. Materiał zawiera 2 karty. Na pierwszej znajduje się wieloelementowa kolorowanka, na drugiej karta kontrolna z podpisanymi elementami wykorzystanymi na karcie pierwszej, które należy policzyć. Dziecko nazywa, odszukuje, koloruje i liczy odnalezione elementy. Załącznik 3

Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę CZ (grupa czwartek 08.04.2021r. – Iza D., Dominika D.)

Głoska CZgra online

Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/7845537/logopedia/g%c5%82oska-cz-u%c5%82%c3%b3%c5%bc-zdanie

Ułóż zdanie z wylosowanym słowem poproś rodzica o zapisanie zdania w zeszycie.

Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ(grupy piątek 09.04.2021r. – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K.)

Głoska Ż/RZ - Powtarzaj zdania

Rodzic czyta zdania a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski Ż/RZ:

Marzenkę boli brzuch.

Na polu dojrzewa żyto.

Żaglówka ma żółty żagiel.

Błażej marzy o łyżwach.

Orzeł krąży nad rzeką.

Andrzej kupił oranżadę i obwarzanki.

Pod drzewem leżą dojrzałe orzechy.

Na ławie położono talerze, noże i filiżanki.

Żaba po dużej burzy wpadła do kałuży.

Podróżne bagaże ułożono w garażu

Głoska Ż/RZ - Układanie zdań

Na załączonej ilustracji odszukaj: żonkila, żyrafę, żelazko, odkurzacz, księżyc, filiżankę. Ułóż zdania z odnalezionymi obrazkami. Poproś osobę dorosłą o zapisanie w zeszycie. Załącznik 4

 

Ćwiczenie 8. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (grupa wtorek 06.04.2021r. - Mateusz K.)

Głoska S – S kolorowanka

Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Dziecko nazywa obrazki i koloruje. Proszę zwracać uwagę na prawidłową wymowę głoski S! Załącznik 5

Głoska S – Powtarzaj słowa

Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski S:

SOK, SAD, SEN, STAL, STO, STÓŁ, SYN, SOWA, SALA, SALON, SANIE, SANKI, SCHODY, SAMOLOT, SANDAŁY, SAŁATA, SKAKANKA

Proszę przepisać słowa do zeszytu jedno pod drugim. Za każde poprawnie powtórzone przyznać punkt np. narysować +, serduszko, słoneczko, postawić pieczątkę, wkleić naklejkę itp.

Ćwiczenie 9. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ (grupa wtorek 06.04.2021r. - Nikola K.)

Głoska SZ – Odszukaj

Odszukaj w domu, jak najwięcej przedmiotów, które zawierają w swojej nazwie głoskę SZ na początku, w środku lub na końcu. Nazwij je dokładnie wymawiając głoskę SZ. Rodzic zapisuje w zeszycie.

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:

images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_1.pdf

images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_2.pdf

images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_3.pdf

images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_4.pdf

images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_5.pdf

 

 

 

Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda


 

 
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne PDF Drukuj Email
123 środa, 07 kwietnia 2021 18:46, odsłon: 61

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

 

Dzień dobry!  

Znów nie możemy się wszyscy spotkać w przedszkolu… Dlatego dla tych dzieci, które spędzają ten czas w domu proponuję parę zabaw, które śmiało można wykonać właśnie tam. Zapraszam!

 

Jak zwykle nasze zajęcia zaczynamy piosenką a więc razem zaśpiewajmy i tym razem, spróbujcie!

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

 

A teraz…. usiądźcie w ulubionym miejscu w swoim domu, rozejrzyjcie się dookoła i:

·       nazywajcie przedmioty, które widzicie np. okno, drzwi, telewizor, lampa, dywan - możecie mówić głośno, cicho, bardzo wolno, bardzo szybko,

·       dotknijcie każdy z wymienionych przedmiotów - zbliżając się do tych przedmiotów: podskoczcie na dwóch nogach, na jednej nodze, na czworaka,

·       spróbujcie je opisać np. „okno jest duże, w kształcie prostokąta, jest ze szkła i można przez nie wyjrzeć na podwórko”

·        policzcie je sami lub z pomocą kogoś starszego - ułóżcie przed sobą tyle samo kredek ile jest tych przedmiotów, dla pewności warto sprawdzić kilka razy,

·       i na koniec, wybierzcie jeden przedmiot i narysujcie go na kartce – postarajcie się wykonać to zadanie starannie, bez pośpiechu, wykorzystując kolory takie jakie są na waszym, wybranym przedmiocie z domu. Powodzenia!

 

 

Życzę dobrej zabawy i serdecznie pozdrawiam

Jola Wołkowycka

 


 

 
Ćwiczenia logopedyczne 29.03 – 02.04.2021 PDF Drukuj Email
123 czwartek, 01 kwietnia 2021 20:23, odsłon: 84

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

 

Ćwiczenia logopedyczne 29.03 – 02.04.2021

 

 

Ćwiczenia 1 - 3 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki

Ćwiczenia 4 – 9 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą

(w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

 

Ćwiczenie 1. Ćwiczenia buzi i języka - pisanki

Materiał zawiera 2 arkusze z 16 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenia buzi i języka.

Kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach. Zadaniem dziecka jest naśladowanie min prezentowanych na pisankach,

najlepiej przed lustrem. W nagrodę za poprawne powtórzenie ćwiczeń dziecko może pokolorować karty.

Podwójnie wydrukowane karty mogą posłużyć do gry w memo.    

Załącznik 1

 

Ćwiczenie 2. Ćwiczenie oddechowe

Rodzic przygotowuje szablon dużej pisanki z papieru. Wspólnie z dzieckiem z kolorowych skrawków papieru,

makulatury wycinamy elementy do dekoracji pisanki (np. kwiatki, kółeczka, gwiazdki, figury geometryczne itp.

Należy pamiętać aby elementy do dekoracji nie były mniejsze niż przekrój słomki).

Dziecko za pomocą słomki – zasysając powietrze – przenosi wycięte elementy na szablon.

 

Ćwiczenie 3. Historyjka obrazkowa – Wielkanocne spotkanie

Materiał zawiera 2 arkusze z 8 kartami. W miarę możliwości kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach.

Dziecko samodzielnie układa historyjkę i opowiada ją.

W przypadku trudności rodzic układa historyjkę razem z dzieckiem i opowiada uzupełniając załaczonymi wyrazami dźwiękonaśladowczymi,

następnie po wymieszaniu kart prosi dziecko o ułożenie takiej samej historyjki i opowiedzenie jej

(wspomagamy pytaniami pomocniczymi np.: Kogo spotkał zajączek? Co zrobił zajączek? itp.). W nagrodę dziecko może pokolorować historyjkę.  

Załącznik 2

 

Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C (grupa wtorek - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.)

Głoska C - Cukierki

Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu.

Dziecko powtarza za dorosłym nazwy wskazywanych cukierków, po czym koloruje wypowiadając prawidłowo sylabę.

Ćwiczenie zaczynamy od sylab z głoską C na początku (CA, CE, CO, CU, CY)

następnie w środku (ACA, ECE, OCO, UCU, YCY) i na końcu (AC, EC, OC, UC, YC). Sylaby można powtórzyć powtórnie, rysując drogę do pudełka.  

Załącznik 3

 

Głoska C – gry online

Zagraj w gry pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższe linki i zagrać w zaproponowane gry z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/1781653/przebij-balon-g%C5%82oska-c

https://wordwall.net/pl/resource/939537/logopedia/g%c5%82oska-c

Przebij balon „klikając” w niego , z odpowiednim pakunkiem tak by wpadł do wagonika (zależnie od ilustracji na wagoniku). Nazywaj przedmioty,

które lecą balonami i te, które wpadają do wagonów. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski C.  Miłej zabawy.

 

Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z(grupa środa – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.)

Głoska Z – Zebry

Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu.

Dziecko powtarza za dorosłym nazwy zebr zapisane w chmurkach,

w nagrodę za poprawną wymowę dorysowuje zebrom paski powtarzając kolejno AZA …, OZO..., UZU... .   Załącznik 4

Głoska Z – gra online

Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/3570418/g%C5%82oska-z-nag%C5%82os-%C5%9Br%C3%B3dg%C5%82os

Zakręć kołem, nazwij obrazek lub powtórz za osobą dorosłą. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski Z.  Miłej zabawy.

 

Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę CZ (grupa czwartek – Iza D., Dominika D.)

Głoska CZ– piosenka/wierszyk „Kaczka Dziwaczka” słuchaj https://www.youtube.com/watch?v=zHyV0SJCCww naucz się fragmentu lub całości na pamięć,

narysuj w zeszycie Kaczkę Dziwaczkę.

 

Ćwiczenie 7. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ (grupa piątek – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K.)

Głoska Ż/RZ -  gry online

Zagraj w gry pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższe linki i zagrać w zaproponowane gry z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/2439221/logopedia/g%c5%82oska-rz-%c5%bc-w-wyra%c5%bceniach

Dorosły czyta wyrażenia, dziecko powtarza i łączy z odpowiednią ilustracją. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski Ż/RZ. 

Miłej zabawy.

https://wordwall.net/pl/resource/1040497/wyra%C5%BCenia-g%C5%82oska-rz-%C5%BC

Dorosły czyta wyrażenia, dziecko powtarza. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski Ż/RZ. Miłej zabawy.

 

Ćwiczenie 8. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (Mateusz K.)

Głoska S – Sylaby pisanki

Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Dziecko powtarza za dorosłym sylaby,

które są na zakodowanej drodze od koszyczka do pisanki postępując zgodnie z instrukcją.   Załącznik 5

Głoska S – Gra online

Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/7214723/g%C5%82oska-s-w-sylabach

Dorosły czyta sylaby dziecko powtarza. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski S. Miłej zabawy.

 

Ćwiczenie 9. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ (Nikola K.)

Głoska SZ – Gra planszowa

Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Proszę postępować zgodnie z instrukcją na planszy.

Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski SZ. Miłej zabawy.  Załącznik 6

Głoska SZ – gra online

Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!

Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:

https://wordwall.net/pl/resource/1981577/g%C5%82oska-sz-nag%C5%82os

Dziecko nazywa wylosowany obrazek lub powtarza za dorosłym i dodaje określenie np. mały szop.

Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski SZ. Miłej zabawy.

 

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:

 

images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_1.pdf

images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_2.pdf

images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_3.pdf

images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_4.odt

images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_5.pdf

images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_6.pdf

 

 

Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda

 

 

 
Drogie Dzieci i Rodzice! PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 22 czerwca 2020 16:39, odsłon: 129

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Drogie Dzieci i Rodzice!

Czas, w którym przyszło nam funkcjonować, wymagał od nas wszystkich pełnej mobilizacji i współpracy.

Zdajemy sobie sprawę z tego, ile trudu wkładacie Państwo w wychowywanie i edukację swoich dzieci,

szczególnie teraz, kiedy wielu z Was musiało połączyć swoją pracę zawodową ze wsparciem dzieci

w zdalnej nauce. Chcielibyśmy Wam za to bardzo serdecznie podziękować. Dziękujemy wszystkim

dzieciom i rodzicom za wszelką pomoc, zrozumienie, zaangażowanie,

wsparcie i poświęcony czas w tym trudnym dla nas wszystkich okresie.

Codzienna praca zdalna i aktywność naszych przedszkolaków pokazuje,

że nasi wychowankowie są cudowni i wspaniali.

...........................................................................................................................................................................

 

 

DYPLOM

 

MISTRZÓW ZDALNEJ EDUKACJI

 

Za sumienną pracę w

 

POMPIKOWYM DOMOWYM PRZEDSZKOLU

 

Za wysiłek i wytrzymałość,

 

za siłę, cierpliwość i wytrwałość,

 

za dzielność nie do pokonania.

 

Przyjmijcie wyrazy naszego uznania.

 

 

Terapeuci

 

 

Hajnówka, 22.06.2020 r.

 

 
Ćwiczenia ogólnokondycyjne do wykonywania w domu. PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 22 czerwca 2020 13:10, odsłon: 180

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia ogólnokondycyjne do wykonywania w domu

Więcej…
 
Ćwiczenia i zabawy rehabilitacyjne ze skakanką i kółkiem ringo PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 15 czerwca 2020 16:49, odsłon: 256

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia i zabawy rehabilitacyjne ze skakanką i kółkiem ringo

Więcej…
 
Kilka propozycji zabaw na świeżym powietrzu: PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 15 czerwca 2020 16:41, odsłon: 248

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Kilka propozycji zabaw na świeżym powietrzu

Więcej…
 
Utrwalanie liter PDF Drukuj Email
123 piątek, 12 czerwca 2020 06:26, odsłon: 203

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Utrwalanie liter

Więcej…
 
Arteterapia dla dzieci z autyzmem - plastykoterapia PDF Drukuj Email
123 środa, 10 czerwca 2020 10:22, odsłon: 351

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Arteterapia dla dzieci z autyzmem - plastykoterapia

Więcej…
 
Ćwiczenia gimnastyczne z szarfą. PDF Drukuj Email
123 wtorek, 09 czerwca 2020 08:10, odsłon: 1460

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia gimnastyczne z szarfą

Więcej…
 
Zabawy terapeutyczne zainspirowane Metodą Weroniki Sherborne PDF Drukuj Email
123 piątek, 05 czerwca 2020 09:18, odsłon: 233

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy terapeutyczne zainspirowane Metodą Weroniki Sherborne

 

Więcej…
 
Propozycje wspólnych gier i zabaw dla dzieci z autyzmem PDF Drukuj Email
123 piątek, 05 czerwca 2020 09:10, odsłon: 311

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Propozycje wspólnych gier i zabaw dla dzieci z autyzmem

Więcej…
 
Teksty do ćwiczeń logopedycznych (1) PDF Drukuj Email
123 środa, 03 czerwca 2020 07:58, odsłon: 368

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Teksty do ćwiczeń logopedycznych (1)

Więcej…
 
Ćwiczenia koncentracji uwagi PDF Drukuj Email
123 środa, 03 czerwca 2020 07:51, odsłon: 292

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia koncentracji uwagi

Więcej…
 
ROZWIJANIE KOMUNIKAJI I WSPÓŁDZIAŁANIA (zabawy dla dzieci z autyzmem) Cz II PDF Drukuj Email
123 wtorek, 02 czerwca 2020 06:52, odsłon: 320

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

ROZWIJANIE KOMUNIKAJI I WSPÓŁDZIAŁANIA (zabawy dla dzieci z autyzmem) Cz. II

Więcej…
 
Ćwiczenia oddechowe w domu PDF Drukuj Email
123 wtorek, 02 czerwca 2020 06:46, odsłon: 185

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia oddechowe w domu

 

Więcej…
 
Kolejnych parę pomysłów na zabawy matematyczne w domu PDF Drukuj Email
123 piątek, 29 maja 2020 08:07, odsłon: 2086

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Kolejnych parę pomysłów na zabawy matematyczne w domu

Więcej…
 
Logopedyczna gimnastyka mózgu PDF Drukuj Email
123 czwartek, 28 maja 2020 10:46, odsłon: 300

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

Logopedyczna gimnastyka mózgu

 

Więcej…
 
Trening Umiejętnośći Społecznych w codziennej zabawie PDF Drukuj Email
123 czwartek, 28 maja 2020 10:16, odsłon: 191

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Trening Umiejętności Społecznych w codziennej zabawie

Więcej…
 
Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierające zmysł węchu: PDF Drukuj Email
123 środa, 27 maja 2020 13:09, odsłon: 247

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierające zmysł węchu

Więcej…
 
Gry i zabawy dydaktyczne dla każdego PDF Drukuj Email
123 środa, 27 maja 2020 08:40, odsłon: 266

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Gry i zabawy dydaktyczne dla każdego

 

Więcej…
 
Ćwiczenia i zabawy korekcyjne PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 25 maja 2020 07:33, odsłon: 277

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia i zabawy korekcyjne

Więcej…
 
Zabawa dziecka z autyzmem PDF Drukuj Email
123 piątek, 22 maja 2020 08:41, odsłon: 248

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawa dziecka z autyzmem

Więcej…
 
Rozwijanie percepcji słuchowej u dzieci w wieku przedszkolnym PDF Drukuj Email
123 piątek, 22 maja 2020 08:35, odsłon: 225

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Rozwijanie percepcji słuchowej u dzieci w wieku przedszkolnym

Więcej…
 
Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 18 maja 2020 10:05, odsłon: 291

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię

Więcej…
 
Ćwiczenia gimnastyczne w domu. PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 18 maja 2020 07:31, odsłon: 249

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia gimnastyczne w domu

Więcej…
 
Zabawy ruchowe dla dużego i małego PDF Drukuj Email
123 piątek, 15 maja 2020 12:32, odsłon: 276

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy ruchowe dla dużego i małego

Więcej…
 
Poznawanie świata poprzez dźwięki PDF Drukuj Email
123 piątek, 15 maja 2020 12:17, odsłon: 224

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Poznawanie świata poprzez dźwięki

Więcej…
 
Ćwiczenia oddechowe PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 11 maja 2020 08:36, odsłon: 314

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia oddechowe

Więcej…
 
Ćwiczenia orientacji przestrzennej PDF Drukuj Email
123 piątek, 08 maja 2020 21:02, odsłon: 735

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia orientacji przestrzennej

Więcej…
 
Ćwiczenia buzi i języka - Pan Języczek i Pani Języczkowa PDF Drukuj Email
123 wtorek, 05 maja 2020 07:34, odsłon: 218

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia buzi i języka - Pan Języczek i Pani Języczkowa

Więcej…
 
Zabawy terapeutyczne PDF Drukuj Email
123 wtorek, 05 maja 2020 07:26, odsłon: 279

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy terapeutyczne

Więcej…
 
Ćwiczenia ruchowe wykorzystywane w terapii dzieci autystycznych PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 04 maja 2020 08:08, odsłon: 297

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia ruchowe wykorzystywane w terapii dzieci autystycznych

Więcej…
 
Ćwiczenia umiejętności matematycznych PDF Drukuj Email
123 czwartek, 30 kwietnia 2020 14:02, odsłon: 234

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Ćwiczenia umiejętności matematycznych

Więcej…
 
Zabawy na orientację przestrzenną – zabawy tyflopedagogiczne PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 19:27, odsłon: 314

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy na orientację przestrzenną – zabawy tyflopedagogiczne

Więcej…
 
Zabawy i ćwiczenia dla dzieci z autyzmem i nie tylko.... PDF Drukuj Email
123 czwartek, 23 kwietnia 2020 08:20, odsłon: 276

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy i ćwiczenia dla dzieci z autyzmem i nie tylko....

Więcej…
 
ćwiczenia rozwijające sprawność manualną i grafomotoryczną PDF Drukuj Email
123 wtorek, 21 kwietnia 2020 17:04, odsłon: 271

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Przykłady ćwiczeń rozwijających sprawność manualną i grafomotoryczną

Więcej…
 
Wiosenne ćwiczenia buzi i języka PDF Drukuj Email
123 środa, 15 kwietnia 2020 09:31, odsłon: 263

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Wiosenne ćwiczenia buzi i języka

Więcej…
 
Rozwijanie komunikacji i współdziałania PDF Drukuj Email
123 środa, 15 kwietnia 2020 09:25, odsłon: 320

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

Rozwijanie komunikacji i współdziałania

Zabawy dla dzieci z autyzmem.

Więcej…
 
Zabawy terapeutyczne PDF Drukuj Email
123 wtorek, 14 kwietnia 2020 09:13, odsłon: 325

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy terapeutyczne

Więcej…
 
Zabawy z pokazywaniem PDF Drukuj Email
123 piątek, 10 kwietnia 2020 18:22, odsłon: 848

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy z pokazywaniem (wierszyki i piosenki)

Więcej…
 
Zabawy rozwijające słownictwo PDF Drukuj Email
123 piątek, 10 kwietnia 2020 09:28, odsłon: 255

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy logopedyczne - zabawy rozwijające słownictwo

Więcej…
 
Zabawy dla dzieci z autyzmem PDF Drukuj Email
123 wtorek, 07 kwietnia 2020 18:21, odsłon: 296

POMPIKOWE DOMOWE PRZESZKOLE

 

Zabawy dla dzieci z autyzmem

Więcej…
 
Zabawy z tyflopedagogiki PDF Drukuj Email
123 wtorek, 31 marca 2020 21:59, odsłon: 298

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy z tyflopedagogiki

Agnieszka Panasiuk-Kaczoch - Tyflopedagog

Więcej…
 
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna) PDF Drukuj Email
123 wtorek, 31 marca 2020 21:20, odsłon: 571

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna)

Elżbieta Wołkowycka – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (gr. Wiewiórki i Żubry)

Jolanta Wołkowycka – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (gr. Wiewiórki,Zajączki, Jeżyki i Sarenki)

Bogusława Wołodkiewicz – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (gr. Wiewiórki, Sarenki i Żubry)

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information