Ćwiczenia logopedyczne 12 – 16.04.2021r. |
|
|
|
123 czwartek, 15 kwietnia 2021 19:39, odsłon: 341
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia logopedyczne 12 – 16.04.2021r.
Ćwiczenia 1 – 2 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki
Ćwiczenia 3 – 8 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą (w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
)
Ćwiczenie 1. Wiosenna gimnastyka buzi i języka
W miarę możliwości proszę wydrukować planszę do gry https://rysopisy.eduzabawy.com/logopedyczne/wiosenna-gimnastyka-buzi-i-jezyka/ i grać razem z dzieckiem. Potrzebna będzie kostka i pionki. Na przemian rzucamy kostką i przesuwamy pionki, zatrzymując się na określonym polu wykonujemy zapisane ćwiczenie. W nagrodę za poprawne wykonane ćwiczenie można pokolorować ptaszka, a na koniec całą planszę.
Ćwiczenie 2. Zabawa oddechowa – latające piórka
Na ręce dziecka umieszczamy piórko i zachęcamy do zdmuchnięcia go jak najdalej. Proponujemy też dziecku tak delikatnie dmuchać na piórko, by się poruszało ale nie odleciało z ręki. Następnie zachęcamy dziecko do dmuchania piórka jak najwyżej do góry. Wykonujemy kilka prób. PAMIĘTAMY o nabieraniu powietrza nosem i wypuszczaniu ustami.
Ćwiczenie 3. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C(grupa wtorek 13.04.2021r. - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek 16.04.2021r. – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.)
Głoska C - Powtarzaj słowa
Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski C
ULICA, TABLICA, OWCA, WAKACJE, AKACJA, KLOCKI, PLECAK, JACEK, WACEK, OCET, PLACEK, OCENA, OCEAN, OWOCE, KUCYK, KOCYK, LEKCJA i inne wg własnego pomysłu
za poprawnie powtórzone słowo możemy przyznać punkt np. narysować słoneczko, posawić pieczątkę, budować z dzieckiem wierzę z klocków itp.
Głoska C – Zagadki
Rodzic czyta zagadkę, a dziecko stara się ją samodzielnie rozwiązać. Proszę w zeszycie narysować rozwiązania zagadek
1. Z czego dzieci budują domy, mosty, wieże
I nie popsują zabawki, chociaż się ją rozbierze?
2. We mnie, w tobie, w każdym z nas
Puka równo- raz po raz.
3. Pomiędzy górami na hali stadko się wypasa,
Pod czujną opieką górala juhasa.
4. Spotykają się na niebie
Dwie chmury-złośnice,
Kiedy się pokłócą,
Ujrzysz ……
5. Wisi w każdej szkolnej klasie.
Kredą po niej pisać da się.
6. Ma je róża, ma je jeż,
Mają je jeżyny też.
Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z (grupa środa 14.04.2021r. – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.)
Głoska Z – gra planszowa
W miarę możliwości proszę wydrukować planszę do gry. W przypadku trudności przygotować samodzielnie planszę wg załącznika wycinając ze starych gazetek lub rysując obrazki, które zawierają głoskę Z na początku i w środku słowa. Proszę grać w grę z dzieckiem zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski Z. Załącznik 1
Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ (grupy piątek 16.04.2021r. – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K., Antoni P.)
Głoska Ż/RZ - Rymowanka
Naucz się rymowanki na pamięć i narysuj żyrafę w zeszycie.
Żyrafa tym głównie żyje,
że w górę wyciąga szyję.
A ja zazdroszczę żyrafie
ja nie potrafię.
Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (grupa wtorek 13.04.2021r. - Mateusz K.)
Głoska S – Poszukiwania
Odszukaj w domu jak najwięcej przedmiotów, w których nazwie na początku słyszysz głoskę S. Rodzice zapisują je w zeszycie, a dziecko rysuje trzy wybrane przez siebie.
Ćwiczenie 7. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ(grupa wtorek 13.04.2021r. - Nikola K.)
Głoska SZ – Gra online
Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/1215122/logopedia/dinozaury-sz-w-sylabach
powtarzaj odsłonięte sylaby (w przypadku trudności proszę korzystać ze szpatułki)
Gra planszowa do pobrania:
images/stories/pliki/21.04.15_gra_planszowa.pdf
Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda
|
123 wtorek, 13 kwietnia 2021 21:50, odsłon: 293
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
ZABAWY SENSORYCZNE
1) „ JAK CHODZĄ ZWIERZĘTA”- ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA
https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4
2) „ UKŁADANKA SENSORYCZNA”
Potrzebujemy:
– kartkę papieru,
– mazak
– produkty o różnych fakturach według upodobań dziecka (np. patyczki, makaron, koraliki, wykałaczki, groch, kasza).
Zabawę zaczynamy od narysowania na kartce różnych szlaczków. Zadaniem dziecka jest ułożenie ich wzoru z przygotowanych produktów Za każdym razem koncepcja układania może ulec zmianie.
3) „ UKRYTE SKARBY”
Potrzebujemy:
- pojemnik wypełniony żelem, kisielem lub pianką do golenia
- drobne przedmioty, np. zwierzątka, kulki szklane, małe samochodziki, piłeczki fakturowe.
Dziecko siedzi na materacu, rodzic stawia przed dzieckiem pojemnik wypełniony żelem/ kisielem/ pianką do golenia, w którym znajdują się ukryte drobne przedmioty. Dziecko ma za zadanie odnaleźć i wyjąć wszystkie „morskie skarby”.
4) „ KŁADKA”
Potrzebujemy:
- kilka koców
Rodzic zwija w rulon kilka koców i układa je na podłodze jeden za drugim, tworząc kładkę. Dziecko musi przejść na boso po tak ułożonej kładce, starając się nie stracić równowagi i nie dotykać przy tym podłogi.
Z każdym kolejnym przejściem możemy zwiększać trudność, polecając przejście z wysoko uniesionymi kolanami, bokiem, tyłem itp.
Życzę miłej zabawy!
Ania Hałaburda |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - parę zabaw na koncentrację uwagi |
|
|
|
123 wtorek, 13 kwietnia 2021 16:08, odsłon: 277
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - parę zabaw na koncentrację uwagi
Co to właściwie jest koncentracja uwagi?
Koncentracja to umiejętność skupiania i utrzymywania uwagi na ściśle określonych zadaniach. Jest konieczna podczas wszelkiego rodzaju świadomych działań. Umiejętność ta rozwija się stopniowo w toku życia człowieka: u małych dzieci występuje uwaga mimowolna (czyli przyciągana bez ich woli przez np. poruszający się przedmiot czy głośny dźwięk), natomiast tzw. uwaga kierowana rozwija się później (od ok. 3 roku życia przez wiek przedszkolny i wczesnoszkolny). Dzięki niej jesteśmy w stanie kierować naszą uwagą, dostrzegać i robić to, co jest dla nas ważne w danym momencie.
· Rysowanie przez kalkę, by jak najdokładniej odtworzyć postać lub cały rysunek. Następnym etapem może być dokładne zamalowywanie poszczególnych elementów obrazka.
· Wskazywanie części ciała. Nazywamy szybko i wskazujemy na sobie części ciała. Dziecko ma robić to samo na sobie. Dla zmylenia co jakiś czas wskazujemy część ciała inną, niż wymieniamy – zadaniem dziecka jest wskazywać prawidłowo na podstawie usłyszanej instrukcji słownej.
· Powtarzanie usłyszanego rytmu. Dziecko ma za zadanie wysłuchać rytmu zademonstrowanego przez osobę dorosłą (np. za pomocą cymbałków, bębenka lub klaśnięciami), a następnie wystukać go samodzielnie.
· Odgadywanie kształtów. Rysujemy na plecach dziecka figury geometryczne lub proste obrazki. Dziecko ma za zadanie odgadnąć rysunek lub narysować odpowiedź na kartce
· Znikający przedmiot. Rozkładamy przed dzieckiem, w jednej linii, kilka przedmiotów. Dajemy mu chwilę na dokładne przyjrzenie się kolejności ich ułożenia. Zasłaniamy dziecku oczy, a następnie zabieramy jeden z nich. Zadaniem dziecka będzie odgadnąć, który przedmiot został zabrany. Można również zmienić kolejność przedmiotów.
· Rymowanki – nauka krótkich rymowanych wierszyków, wyliczanek np.:
Siała baba mak
Siała baba mak,
nie wiedziała jak.
Dziadek wiedział,
nie powiedział,
a to było TAK!
Raz i dwa
Raz i dwa, raz i dwa,
pewna pani miała psa,
trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
wcale lodów nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto z was kości mu przyniesie?
Może ja, a może Ty.
Licz od nowa: raz, dwa, trzy.
Życzę powodzenia oraz miłej i radosnej zabawy!
Jola Wołkowycka
|
Zabawy z historyjką obrazkową dla dzieci z autyzmem |
|
|
|
123 czwartek, 08 kwietnia 2021 22:39, odsłon: 1093
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy z historyjką obrazkową
Historyjka obrazkowa umożliwia realizację zadań dotyczących rozwijania myślenia. Ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Podstawą zrozumienia historyjki jest ustalenie w czasie kolejności przyczyn i skutków faktów przedstawionych na obrazkach. Historyjka obrazkowa pomaga rozwijać spostrzegawczość i wnioskowanie, oraz wzbogaca słownictwo. Wydrukujmy historyjkę, jest ich bardzo dużo i o różnej tematyce. Wspólnie z dzieckiem omawiajmy ją, używając pojęć : najpierw, potem, co się w końcu stało.
Dzieci młodsze 3-4l, dla nich jest historyjka z 2-3 obrazków, na których łatwo wychwycić różnice , natomiast dzieci 5-6 letnie powinny już sobie poradzić z historyjką składającą się z 4-8 elementów. Będą to już bardziej skomplikowane związki przyczynowo – skutkowe.
Proponuję sposób omawiania :
1. Dziecko młodsze: opowiadamy dzieciom bajkę nt. historyjki obrazkowej. 2. Wykładamy wszystkie obrazki i proponujemy ułożyć je wg. kolejności, prowadząc w związku z tym rozmowę.
Dziecko starsze: polecamy ułożyć historyjkę bez uprzedniego wysłuchania treści. Następnie prowadzi się rozmowę z dziećmi, w której motywują one kolejność ułożonych obrazków.
2. Dzieci młodsze: kolejno pokazujemy dzieciom obrazki i omawiamy je wspólnie, snując przypuszczenia, co będzie dalej. Sprawdzamy nasze domysły, ukazując następny obrazek.
Na zakończenie można opowiedzieć dzieciom całą historyjkę jeszcze raz lub dzieci próbują same opowiadać.
Dzieci starsze: kolejno pokazujemy dzieciom obrazki i omawiamy je wspólnie, snując przypuszczenia, co będzie dalej. Sprawdzamy nasze domysły, ukazując następny obrazek. Można porównać różnice występujące na obrazkach./ komentują dzieci. Na zakończenie dzieci opowiadają historyjkę, patrzą na obrazki.
Przydatne linki:
1. http://www.mamswojswiat.pl/historyjki_obrazkowe/list/id/5
2.https://eduzabawy.com/uloz-historyjke-obrazkowa/
3.https://www.superkid.pl/dla-dzieci
Agnieszka Panasiuk-Kaczoch
|
TUS - Ćwiczenia rozpoznawania swoich emocji i potrzeb. |
|
|
|
123 czwartek, 08 kwietnia 2021 19:28, odsłon: 626
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
TUS - Ćwiczenia rozpoznawania swoich emocji i potrzeb.
Dzieci nie są często świadome swoich emocji, nie potrafią ich okazać prawidłowo i nazwać. Dlatego ważne jest abyśmy my, dorośli rozmawiali o różnych emocjach, pokazywali mimikę twarzy i gesty. Dzięki temu dzieciom, będzie łatwiej zrozumieć siebie i emocje innych.
Kilka pomysłów przedstawiam poniżej, w wolnych chwila spróbujcie pobawić się , np.:
1. Za pomocą gestów bądź rysunku zaprezentuj swój nastrój. Zadaniem członków rodziny jest odgadnąć co to za emocja.
2. Narysuj palcem. Rozsyp mąkę/kaszę na ciemnym talerzu lu tacy. Poproś, aby dziecko narysowało palcem swój nastrój (oczy i buźkę). Porozmawiajcie jak się dziś czuje, co było powodem takiego stanu. Ty również namaluj i opowiedz dziecku o swoim nastroju.
3. Balony z emocjami. Do kolorowych baloników wsyp mąkę ziemniaczaną. Dobrze zawiąż je, aby mąka nie wypadła. Narysuj na każdym z nich inny nastrój. Takie gniotki minki mogą posłużyć do różnych zabaw, nawet w teatrzyk , w dom. Rozmawiajcie przy tym o mince danego gniotka.
4. Kolorowe buzie. Z kolorowych czasopism wytnij twarze przedstawiające różne emocje. Przyklej je na kolorowe kartki i utwórz z nich tablice emocji. Teraz możecie porozmawiać jaki macie nastrój oraz co się wydarzyło, że się tak czujecie.
5. Historyjki - Opowiadajcie sobie historyjki o różnych zachowaniach wykorzystując przy tym zabawki, np. miś zabrał klocek koledze i nie chce oddać. Rozmawianie o tym, jak się czuje kolega i co miś może zrobić, aby było lepiej .
A na koniec zabawa wzmacniająca poczucie własnej wartości:
Worek zadowolenia - do tej zabawy potrzebny będzie worek bądź torba. Należy przygotować również stos małych karteczek. Każdego dnia razem z dzieckiem rysujcie, co zrobiliście dzisiaj dobrze. Niech maluch sam decyduje ile karteczek danego dnia wykorzysta. Ważne, by na każdej karteczce napisać datę jej powstania. Rodzic może zapisywać wspaniałe rzeczy i wrzucać do worka, po kilku dniach kiedy sięgnięcie po kratki, sami zobaczycie ile się tego nazbierało, jak wiele rzeczy robicie dobrze, możecie być z siebie dumni .
Agnieszka Panasiuk-Kaczoch
|
Ćwiczenia logopedyczne 06.– 09.04.2021 |
|
|
|
123 środa, 07 kwietnia 2021 19:40, odsłon: 574
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia logopedyczne 06 – 09.04.2021
Ćwiczenia 1 – 2 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki
Ćwiczenia 3 – 8 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą (w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
)
Ćwiczenie 1. Ćwiczenia buzi i języka - zajączki
Materiał zawiera 4 arkusze z 24 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenia buzi i języka. Kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach. Zadaniem dziecka jest naśladowanie min prezentowanych przez zajączka, najlepiej przed lustrem. W nagrodę za poprawne powtórzenie ćwiczeń dziecko może pokolorować karty, dorysować zajączkowi wielkanocne atrybuty, części garderoby (np. zabawne nakrycia głowy) itp. Załącznik 1
Ćwiczenie 2. Zajączek – zabawa paluszkowa
Dorosły czyta wierszyk i razem z dzieckiem układa odpowiednio palce. Przy kolejnych próbach zachęcamy dziecko do mówienia wierszyka razem.
Zajączek
Tutaj są zajączka uszy, (podnosimy do góry palec wskazujący i środkowy)
a tu jego nos. (kładziemy kciuk na zgiętych – 4 i 5 palcu)
Tak zajączek kica, (zginamy i prostujemy kilka razy rękę w nadgarstku.)
tak ze strachu drży. (potrząsamy dłonią)
Tak zajączek się przytula, (przytulamy rękę do brody, głaszczemy palcami policzek)
i swe uszka stula, (zginamy palec wskazujący i środkowy)
kiedy idzie spać. (kładziemy jedną dłoń w drugą)
Ćwiczenie 3. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C (grupa wtorek 06.04.2021r. - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek 09.04.2021r. – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.)
Głoska C – Kolorowanka C
W miarę możliwości proszę wdrukować kartę pracy i wkleić do zeszytu. Zadaniem dziecka jest nazwać obrazki, w nagrodę za poprawną wymowę koloruje je. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski C. Załącznik 2
Głoska C – Powtarzaj
Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski C.
CYGAN, CEBULA, CYRK, CYFRY, CENA, CEKIN, CÓRKA, CERATA, CENTYMETR, CYLINDER, CYMBAŁKI, CEGŁA, CUKIERNIA, CYNAMON, CENTRUM, CYTRYNA
Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z(grupa środa 07.04.2021r. – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.)
Głoska Z – Znajdź i policz
W miarę możliwości proszę wydrukować i wkleić do zeszytu kart pracy. Materiał zawiera 2 karty. Na pierwszej znajduje się wieloelementowa kolorowanka, na drugiej karta kontrolna z podpisanymi elementami wykorzystanymi na karcie pierwszej, które należy policzyć. Dziecko nazywa, odszukuje, koloruje i liczy odnalezione elementy. Załącznik 3
Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę CZ (grupa czwartek 08.04.2021r. – Iza D., Dominika D.)
Głoska CZ– gra online
Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/7845537/logopedia/g%c5%82oska-cz-u%c5%82%c3%b3%c5%bc-zdanie
Ułóż zdanie z wylosowanym słowem poproś rodzica o zapisanie zdania w zeszycie.
Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ(grupy piątek 09.04.2021r. – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K.)
Głoska Ż/RZ - Powtarzaj zdania
Rodzic czyta zdania a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski Ż/RZ:
Marzenkę boli brzuch.
Na polu dojrzewa żyto.
Żaglówka ma żółty żagiel.
Błażej marzy o łyżwach.
Orzeł krąży nad rzeką.
Andrzej kupił oranżadę i obwarzanki.
Pod drzewem leżą dojrzałe orzechy.
Na ławie położono talerze, noże i filiżanki.
Żaba po dużej burzy wpadła do kałuży.
Podróżne bagaże ułożono w garażu
Głoska Ż/RZ - Układanie zdań
Na załączonej ilustracji odszukaj: żonkila, żyrafę, żelazko, odkurzacz, księżyc, filiżankę. Ułóż zdania z odnalezionymi obrazkami. Poproś osobę dorosłą o zapisanie w zeszycie. Załącznik 4
Ćwiczenie 8. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (grupa wtorek 06.04.2021r. - Mateusz K.)
Głoska S – S kolorowanka
Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Dziecko nazywa obrazki i koloruje. Proszę zwracać uwagę na prawidłową wymowę głoski S! Załącznik 5
Głoska S – Powtarzaj słowa
Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski S:
SOK, SAD, SEN, STAL, STO, STÓŁ, SYN, SOWA, SALA, SALON, SANIE, SANKI, SCHODY, SAMOLOT, SANDAŁY, SAŁATA, SKAKANKA
Proszę przepisać słowa do zeszytu jedno pod drugim. Za każde poprawnie powtórzone przyznać punkt np. narysować +, serduszko, słoneczko, postawić pieczątkę, wkleić naklejkę itp.
Ćwiczenie 9. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ (grupa wtorek 06.04.2021r. - Nikola K.)
Głoska SZ – Odszukaj
Odszukaj w domu, jak najwięcej przedmiotów, które zawierają w swojej nazwie głoskę SZ na początku, w środku lub na końcu. Nazwij je dokładnie wymawiając głoskę SZ. Rodzic zapisuje w zeszycie.
ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:
images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_1.pdf
images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_2.pdf
images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_3.pdf
images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_4.pdf
images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_5.pdf
Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
|
|
|
123 środa, 07 kwietnia 2021 18:46, odsłon: 287
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Dzień dobry!
Znów nie możemy się wszyscy spotkać w przedszkolu… Dlatego dla tych dzieci, które spędzają ten czas w domu proponuję parę zabaw, które śmiało można wykonać właśnie tam. Zapraszam!
Jak zwykle nasze zajęcia zaczynamy piosenką a więc razem zaśpiewajmy i tym razem, spróbujcie!
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA
A teraz…. usiądźcie w ulubionym miejscu w swoim domu, rozejrzyjcie się dookoła i:
· nazywajcie przedmioty, które widzicie np. okno, drzwi, telewizor, lampa, dywan - możecie mówić głośno, cicho, bardzo wolno, bardzo szybko,
· dotknijcie każdy z wymienionych przedmiotów - zbliżając się do tych przedmiotów: podskoczcie na dwóch nogach, na jednej nodze, na czworaka,
· spróbujcie je opisać np. „okno jest duże, w kształcie prostokąta, jest ze szkła i można przez nie wyjrzeć na podwórko”
· policzcie je sami lub z pomocą kogoś starszego - ułóżcie przed sobą tyle samo kredek ile jest tych przedmiotów, dla pewności warto sprawdzić kilka razy,
· i na koniec, wybierzcie jeden przedmiot i narysujcie go na kartce – postarajcie się wykonać to zadanie starannie, bez pośpiechu, wykorzystując kolory takie jakie są na waszym, wybranym przedmiocie z domu. Powodzenia!
Życzę dobrej zabawy i serdecznie pozdrawiam
Jola Wołkowycka
|
Ćwiczenia logopedyczne 29.03 – 02.04.2021 |
|
|
|
123 czwartek, 01 kwietnia 2021 20:23, odsłon: 526
|
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia logopedyczne 29.03 – 02.04.2021
Ćwiczenia 1 - 3 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki
Ćwiczenia 4 – 9 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą
(w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
)
Ćwiczenie 1. Ćwiczenia buzi i języka - pisanki
Materiał zawiera 2 arkusze z 16 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenia buzi i języka.
Kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach. Zadaniem dziecka jest naśladowanie min prezentowanych na pisankach,
najlepiej przed lustrem. W nagrodę za poprawne powtórzenie ćwiczeń dziecko może pokolorować karty.
Podwójnie wydrukowane karty mogą posłużyć do gry w memo.
Załącznik 1
Ćwiczenie 2. Ćwiczenie oddechowe
Rodzic przygotowuje szablon dużej pisanki z papieru. Wspólnie z dzieckiem z kolorowych skrawków papieru,
makulatury wycinamy elementy do dekoracji pisanki (np. kwiatki, kółeczka, gwiazdki, figury geometryczne itp.
Należy pamiętać aby elementy do dekoracji nie były mniejsze niż przekrój słomki).
Dziecko za pomocą słomki – zasysając powietrze – przenosi wycięte elementy na szablon.
Ćwiczenie 3. Historyjka obrazkowa – Wielkanocne spotkanie
Materiał zawiera 2 arkusze z 8 kartami. W miarę możliwości kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach.
Dziecko samodzielnie układa historyjkę i opowiada ją.
W przypadku trudności rodzic układa historyjkę razem z dzieckiem i opowiada uzupełniając załaczonymi wyrazami dźwiękonaśladowczymi,
następnie po wymieszaniu kart prosi dziecko o ułożenie takiej samej historyjki i opowiedzenie jej
(wspomagamy pytaniami pomocniczymi np.: Kogo spotkał zajączek? Co zrobił zajączek? itp.). W nagrodę dziecko może pokolorować historyjkę.
Załącznik 2
Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C (grupa wtorek - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.)
Głoska C - Cukierki
Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu.
Dziecko powtarza za dorosłym nazwy wskazywanych cukierków, po czym koloruje wypowiadając prawidłowo sylabę.
Ćwiczenie zaczynamy od sylab z głoską C na początku (CA, CE, CO, CU, CY)
następnie w środku (ACA, ECE, OCO, UCU, YCY) i na końcu (AC, EC, OC, UC, YC). Sylaby można powtórzyć powtórnie, rysując drogę do pudełka.
Załącznik 3
Głoska C – gry online
Zagraj w gry pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższe linki i zagrać w zaproponowane gry z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/1781653/przebij-balon-g%C5%82oska-c
https://wordwall.net/pl/resource/939537/logopedia/g%c5%82oska-c
Przebij balon „klikając” w niego , z odpowiednim pakunkiem tak by wpadł do wagonika (zależnie od ilustracji na wagoniku). Nazywaj przedmioty,
które lecą balonami i te, które wpadają do wagonów. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski C. Miłej zabawy.
Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z(grupa środa – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.)
Głoska Z – Zebry
Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu.
Dziecko powtarza za dorosłym nazwy zebr zapisane w chmurkach,
w nagrodę za poprawną wymowę dorysowuje zebrom paski powtarzając kolejno AZA …, OZO..., UZU... . Załącznik 4
Głoska Z – gra online
Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/3570418/g%C5%82oska-z-nag%C5%82os-%C5%9Br%C3%B3dg%C5%82os
Zakręć kołem, nazwij obrazek lub powtórz za osobą dorosłą. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski Z. Miłej zabawy.
Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę CZ (grupa czwartek – Iza D., Dominika D.)
Głoska CZ– piosenka/wierszyk „Kaczka Dziwaczka” słuchaj https://www.youtube.com/watch?v=zHyV0SJCCww naucz się fragmentu lub całości na pamięć,
narysuj w zeszycie Kaczkę Dziwaczkę.
Ćwiczenie 7. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ (grupa piątek – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K.)
Głoska Ż/RZ - gry online
Zagraj w gry pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższe linki i zagrać w zaproponowane gry z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/2439221/logopedia/g%c5%82oska-rz-%c5%bc-w-wyra%c5%bceniach
Dorosły czyta wyrażenia, dziecko powtarza i łączy z odpowiednią ilustracją. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski Ż/RZ.
Miłej zabawy.
https://wordwall.net/pl/resource/1040497/wyra%C5%BCenia-g%C5%82oska-rz-%C5%BC
Dorosły czyta wyrażenia, dziecko powtarza. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski Ż/RZ. Miłej zabawy.
Ćwiczenie 8. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (Mateusz K.)
Głoska S – Sylaby pisanki
Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Dziecko powtarza za dorosłym sylaby,
które są na zakodowanej drodze od koszyczka do pisanki postępując zgodnie z instrukcją. Załącznik 5
Głoska S – Gra online
Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/7214723/g%C5%82oska-s-w-sylabach
Dorosły czyta sylaby dziecko powtarza. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski S. Miłej zabawy.
Ćwiczenie 9. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ (Nikola K.)
Głoska SZ – Gra planszowa
Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Proszę postępować zgodnie z instrukcją na planszy.
Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski SZ. Miłej zabawy. Załącznik 6
Głoska SZ – gra online
Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!!
Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem:
https://wordwall.net/pl/resource/1981577/g%C5%82oska-sz-nag%C5%82os
Dziecko nazywa wylosowany obrazek lub powtarza za dorosłym i dodaje określenie np. mały szop.
Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski SZ. Miłej zabawy.
ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:
images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_1.pdf
images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_2.pdf
images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_3.pdf
images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_4.odt
images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_5.pdf
images/stories/pliki/21.04.01_ZALACZNIK_NR_6.pdf
Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda
|
123 poniedziałek, 22 czerwca 2020 16:39, odsłon: 337
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Drogie Dzieci i Rodzice!
Czas, w którym przyszło nam funkcjonować, wymagał od nas wszystkich pełnej mobilizacji i współpracy.
Zdajemy sobie sprawę z tego, ile trudu wkładacie Państwo w wychowywanie i edukację swoich dzieci,
szczególnie teraz, kiedy wielu z Was musiało połączyć swoją pracę zawodową ze wsparciem dzieci
w zdalnej nauce. Chcielibyśmy Wam za to bardzo serdecznie podziękować. Dziękujemy wszystkim
dzieciom i rodzicom za wszelką pomoc, zrozumienie, zaangażowanie,
wsparcie i poświęcony czas w tym trudnym dla nas wszystkich okresie.
Codzienna praca zdalna i aktywność naszych przedszkolaków pokazuje,
że nasi wychowankowie są cudowni i wspaniali.
...........................................................................................................................................................................
DYPLOM
MISTRZÓW ZDALNEJ EDUKACJI
Za sumienną pracę w
POMPIKOWYM DOMOWYM PRZEDSZKOLU
Za wysiłek i wytrzymałość,
za siłę, cierpliwość i wytrwałość,
za dzielność nie do pokonania.
Przyjmijcie wyrazy naszego uznania.
Terapeuci
Hajnówka, 22.06.2020 r.
|
Ćwiczenia ogólnokondycyjne do wykonywania w domu. |
|
|
|
123 poniedziałek, 22 czerwca 2020 13:10, odsłon: 434
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia ogólnokondycyjne do wykonywania w domu
|
Więcej…
|
Ćwiczenia i zabawy rehabilitacyjne ze skakanką i kółkiem ringo |
|
|
|
123 poniedziałek, 15 czerwca 2020 16:49, odsłon: 786
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia i zabawy rehabilitacyjne ze skakanką i kółkiem ringo
|
Więcej…
|
Kilka propozycji zabaw na świeżym powietrzu: |
|
|
|
123 poniedziałek, 15 czerwca 2020 16:41, odsłon: 582
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Kilka propozycji zabaw na świeżym powietrzu
|
Więcej…
|
123 piątek, 12 czerwca 2020 06:26, odsłon: 814
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Utrwalanie liter
|
Więcej…
|
Arteterapia dla dzieci z autyzmem - plastykoterapia |
|
|
|
123 środa, 10 czerwca 2020 10:22, odsłon: 2178
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Arteterapia dla dzieci z autyzmem - plastykoterapia
|
Więcej…
|
Ćwiczenia gimnastyczne z szarfą. |
|
|
|
123 wtorek, 09 czerwca 2020 08:10, odsłon: 4449
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia gimnastyczne z szarfą
|
Więcej…
|
Zabawy terapeutyczne zainspirowane Metodą Weroniki Sherborne |
|
|
|
123 piątek, 05 czerwca 2020 09:18, odsłon: 503
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy terapeutyczne zainspirowane Metodą Weroniki Sherborne
|
Więcej…
|
Propozycje wspólnych gier i zabaw dla dzieci z autyzmem |
|
|
|
123 piątek, 05 czerwca 2020 09:10, odsłon: 919
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Propozycje wspólnych gier i zabaw dla dzieci z autyzmem
|
Więcej…
|
Teksty do ćwiczeń logopedycznych (1) |
|
|
|
123 środa, 03 czerwca 2020 07:58, odsłon: 2488
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Teksty do ćwiczeń logopedycznych (1)
|
Więcej…
|
Ćwiczenia koncentracji uwagi |
|
|
|
123 środa, 03 czerwca 2020 07:51, odsłon: 673
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia koncentracji uwagi
|
Więcej…
|
ROZWIJANIE KOMUNIKAJI I WSPÓŁDZIAŁANIA (zabawy dla dzieci z autyzmem) Cz II |
|
|
|
123 wtorek, 02 czerwca 2020 06:52, odsłon: 798
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
ROZWIJANIE KOMUNIKAJI I WSPÓŁDZIAŁANIA (zabawy dla dzieci z autyzmem) Cz. II
|
Więcej…
|
Ćwiczenia oddechowe w domu |
|
|
|
123 wtorek, 02 czerwca 2020 06:46, odsłon: 549
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia oddechowe w domu
|
Więcej…
|
Kolejnych parę pomysłów na zabawy matematyczne w domu |
|
|
|
123 piątek, 29 maja 2020 08:07, odsłon: 4824
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Kolejnych parę pomysłów na zabawy matematyczne w domu
|
Więcej…
|
Logopedyczna gimnastyka mózgu |
|
|
|
123 czwartek, 28 maja 2020 10:46, odsłon: 1009
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Logopedyczna gimnastyka mózgu
|
Więcej…
|
Trening Umiejętnośći Społecznych w codziennej zabawie |
|
|
|
123 czwartek, 28 maja 2020 10:16, odsłon: 491
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Trening Umiejętności Społecznych w codziennej zabawie
|
Więcej…
|
Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierające zmysł węchu: |
|
|
|
123 środa, 27 maja 2020 13:09, odsłon: 844
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierające zmysł węchu
|
Więcej…
|
Gry i zabawy dydaktyczne dla każdego |
|
|
|
123 środa, 27 maja 2020 08:40, odsłon: 608
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Gry i zabawy dydaktyczne dla każdego
|
Więcej…
|
Ćwiczenia i zabawy korekcyjne |
|
|
|
123 poniedziałek, 25 maja 2020 07:33, odsłon: 764
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia i zabawy korekcyjne
|
Więcej…
|
Zabawa dziecka z autyzmem |
|
|
|
123 piątek, 22 maja 2020 08:41, odsłon: 690
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawa dziecka z autyzmem
|
Więcej…
|
Rozwijanie percepcji słuchowej u dzieci w wieku przedszkolnym |
|
|
|
123 piątek, 22 maja 2020 08:35, odsłon: 588
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Rozwijanie percepcji słuchowej u dzieci w wieku przedszkolnym
|
Więcej…
|
Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię |
|
|
|
123 poniedziałek, 18 maja 2020 10:05, odsłon: 633
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię
|
Więcej…
|
Ćwiczenia gimnastyczne w domu. |
|
|
|
123 poniedziałek, 18 maja 2020 07:31, odsłon: 560
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia gimnastyczne w domu
|
Więcej…
|
Zabawy ruchowe dla dużego i małego |
|
|
|
123 piątek, 15 maja 2020 12:32, odsłon: 695
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy ruchowe dla dużego i małego
|
Więcej…
|
Poznawanie świata poprzez dźwięki |
|
|
|
123 piątek, 15 maja 2020 12:17, odsłon: 532
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Poznawanie świata poprzez dźwięki
|
Więcej…
|
123 poniedziałek, 11 maja 2020 08:36, odsłon: 681
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia oddechowe
|
Więcej…
|
Ćwiczenia orientacji przestrzennej |
|
|
|
123 piątek, 08 maja 2020 21:02, odsłon: 2132
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia orientacji przestrzennej
|
Więcej…
|
Ćwiczenia buzi i języka - Pan Języczek i Pani Języczkowa |
|
|
|
123 wtorek, 05 maja 2020 07:34, odsłon: 2350
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia buzi i języka - Pan Języczek i Pani Języczkowa
|
Więcej…
|
123 wtorek, 05 maja 2020 07:26, odsłon: 684
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy terapeutyczne
|
Więcej…
|
Ćwiczenia ruchowe wykorzystywane w terapii dzieci autystycznych |
|
|
|
123 poniedziałek, 04 maja 2020 08:08, odsłon: 1357
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia ruchowe wykorzystywane w terapii dzieci autystycznych
|
Więcej…
|
Ćwiczenia umiejętności matematycznych |
|
|
|
123 czwartek, 30 kwietnia 2020 14:02, odsłon: 572
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia umiejętności matematycznych
|
Więcej…
|
Zabawy na orientację przestrzenną – zabawy tyflopedagogiczne |
|
|
|
123 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 19:27, odsłon: 739
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy na orientację przestrzenną – zabawy tyflopedagogiczne
|
Więcej…
|
Zabawy i ćwiczenia dla dzieci z autyzmem i nie tylko.... |
|
|
|
123 czwartek, 23 kwietnia 2020 08:20, odsłon: 661
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy i ćwiczenia dla dzieci z autyzmem i nie tylko....
|
Więcej…
|
ćwiczenia rozwijające sprawność manualną i grafomotoryczną |
|
|
|
123 wtorek, 21 kwietnia 2020 17:04, odsłon: 946
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Przykłady ćwiczeń rozwijających sprawność manualną i grafomotoryczną
|
Więcej…
|
Wiosenne ćwiczenia buzi i języka |
|
|
|
123 środa, 15 kwietnia 2020 09:31, odsłon: 581
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Wiosenne ćwiczenia buzi i języka
|
Więcej…
|
Rozwijanie komunikacji i współdziałania |
|
|
|
123 środa, 15 kwietnia 2020 09:25, odsłon: 675
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Rozwijanie komunikacji i współdziałania
Zabawy dla dzieci z autyzmem.
|
Więcej…
|
123 wtorek, 14 kwietnia 2020 09:13, odsłon: 653
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy terapeutyczne
|
Więcej…
|
123 piątek, 10 kwietnia 2020 18:22, odsłon: 4033
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy z pokazywaniem (wierszyki i piosenki)
|
Więcej…
|
Zabawy rozwijające słownictwo |
|
|
|
123 piątek, 10 kwietnia 2020 09:28, odsłon: 672
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy logopedyczne - zabawy rozwijające słownictwo
|
Więcej…
|
Zabawy dla dzieci z autyzmem |
|
|
|
123 wtorek, 07 kwietnia 2020 18:21, odsłon: 651
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZESZKOLE
Zabawy dla dzieci z autyzmem
|
Więcej…
|
123 wtorek, 31 marca 2020 21:59, odsłon: 773
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zabawy z tyflopedagogiki
Agnieszka Panasiuk-Kaczoch - Tyflopedagog
|
Więcej…
|
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna) |
|
|
|
123 wtorek, 31 marca 2020 21:20, odsłon: 4251
|
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna)
Elżbieta Wołkowycka –
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
(gr. Wiewiórki i Żubry)
Jolanta Wołkowycka –
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
(gr. Wiewiórki,Zajączki, Jeżyki i Sarenki)
Bogusława Wołodkiewicz –
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
(gr. Wiewiórki, Sarenki i Żubry)
|
Więcej…
|
|