Start ZAJĄCZKI

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

ZAJĄCZKI

Pompikowe domowe przedszkole



Wiosna na wsi PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 12 kwietnia 2021 10:10, odsłon: 45

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA NA WSI

 

 

1.       Rozwiązywanie zagadek:

Kolorowe piórka ma woła kukuryku

i mieszka z kurami w kurniku (KOGUT)

 

Znosi jajka, ma dziób,

dwie nogi i pióra.

Jej dzieci to kurczątka,

a ona to … (KURA)

 

Mieszka w chlewiku

i głośno kwiczy kwiku, kwiku  (ŚWINIA)

 

Choć się zielonej trawy naje,
to jednak mleko białe nam daje. (KROWA)

 

Gospodarstwa pilnuje,
jest przyjacielem człowieka.
Wesoły - merda ogonem.
Zły - groźnie warczy i szczeka. (PIES)

 

2.       „W zagrodzie - Co słychać na wsi?” – zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ

 

3.       Słuchanie wiersza

Zapraszam dzieci na bajkę,

w której kot pali fajkę – pyku, pyku, pyk.

Ja sama jej nie pamiętam,

więc bajkę powiedzą zwierzęta.

– Ko, ko – kokoszka zaczęła

i szybko odfrunęła.

– Kukuryku! – zapiał kogutek

i jeszcze szybciej uciekł.

– Gul, gul – indyki pisnęły.

– Mee – potem kozy zaczęły.

– Gę, gę – gąski zagęgały,

lecz bajki mówić nie chciały.

– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.

– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.

– Muuu – głośno ryknęła krowa.

– Beee – baran jej zawtórował.

– Miau, miau – kotki zapiszczały.

– Ihaha – koniki głos dały.

– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.

Głosów był wybór taki!

Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,

gdakały i piały,

szczekały, gęgały, miauczały,

lecz bajki nie powiedziały.

 

Rozmowa na temat wiersza:

− Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

− Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?

− Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?

 

4.       Wiejski zwierzyniec – praca plastyczna doskonaląca umiejętność tworzenia kompozycji poprzez łączenie różnorodnych materiałów plastycznych. Wykonajcie dowolne zwierzę mieszkające na wiejskim podwórku. Możesz wykorzystać do tego papierowe talerzyki, rolki po papierze, farby, watę, kolorowe kartki.

 

5.       Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę? - Rodzic mówi nazwy zwierząt sylabami a dziecko podaje pełną nazwę. Np. ku-ra  - kura itd.

 

6.       „Kaczuszki” – zabawa taneczna przy muzyce. Popularna zabawa z pokazywaniem . https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo

 
Powroty ptaków PDF Drukuj Email
123 wtorek, 06 kwietnia 2021 15:42, odsłon: 48

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT TYGODNIA: POWROTY PTAKÓW

 

 1.Ćwiczenia oddechowe „Piórka”- piórko kładziemy na wierzchu dłoni i dmuchamy, staramy się utrzymać piórko jak najdłużej w powietrzu

2. O czym mówią ptaki? – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej

 W dalekiej Afryce spotkała się na naradzie trójka przyjaciół. Pierwszy odezwał się skowronek.

– Kochani! Pewnie już niedługo zacznie się w Polsce wiosna. A kto ma ją witać swoim śpiewem, jeśli nie ja? Mówię wam, czas wracać. Nie ma na co czekać. Szkoda każdego dnia!

– A ty jak zwykle – odezwał się bocian. – Tylko praca ci w głowie… Może masz rację, przyjacielu, ale gdy sobie pomyślę, ile tam będę miał roboty… Najpierw gniazdo muszę wyremontować, potem wysiadywać jajka, a jeszcze później wykarmić pisklęta, nauczyć je latać… Poczekajmy parę dni. Odpocznijmy. Nabierzmy sił… Rozejrzyj się i zobacz, jak tu przyjemnie. Co prawda trochę gorąco, ale pośpiech naprawdę nie jest wskazany.

 – Masz rację, bocianie! – przytaknęła jaskółka.

– Ciężka praca nas czeka. Nie jest łatwo wychować dzieci. Co innego taka kukułka – podrzuca innym jajka. Po prostu wstyd, jak można tak postępować… Leń z niej, tyle powiem! Ja na przykład zamierzam wychować swoje dzieci najlepiej jak potrafię, żeby stanowiły wzór do naśladowania! Nagle przyfrunęła pani czajka, niosąc coś w dziobie.

 – Witajcie, przyjaciele. Ale się zmęczyłam. Zobaczcie, co znalazłam w swoim ogródku! List od wróbelka z Polski! Bocianie, może ty przeczytaj go na głos, bo ja już nie mam siły. Tak się śpieszyłam do was! Bocian wyprostował się na swoich długich czerwonych nogach i z wielką uwagą przeczytał list od początku do końca.

– Ojej! – zawołał zdenerwowany.

 – Czekają na nas! Nie ma czasu do stracenia! Musimy lecieć! Natychmiast! Gdzie moje walizki?

 – Co tam walizki! Trzeba czym prędzej witać wiosnę! – zawołał skowronek.

 – Co to będzie? Co to będzie? – Wiosna tuż-tuż, a my jeszcze w Afryce! – lamentowała przerażona jaskółka.

Ptaki bez zastanowienia spakowały cały dobytek i wyruszyły w daleką drogę do Polski. Nawet nie miały czasu się zastanowić, co je tam czeka.

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

− Od kogo ptaki dostały list?

 − Czego się z niego dowiedziały?

− Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

3. „Czyj to głos?”– Zgaduj-zgadula. Rozwiązywanie zagadek, słuchowych, słownych i obrazkowych. https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw&t=53s

4. Ptasie gniazda – zajęcia matematyczne. Porównywanie wielkości jajek różnych ptaków. Wytnijcie kilka jaj różnej wielkości i pozwólcie ułożyć je dziecku od największego do najmniejszego i odwrotnie.

5. Wykonaj prace plastyczną „Bociek” wg własnego pomysłu – kredkami, farbami a może wycinaka, wyklejanka.

6. Zabawa ruchowa „ Ptaki do gniazd” - rozkładamy na podłodze np. poduszki, kocyki i włączamy ulubioną piosenkę. Muzyka gra – ptaki wyfruwają z gniazd; na przerwę w muzyce ptaki wracają do gniazd.

7. „Sekretne życie ptaków” zapraszam do obejrzenia opowieści.

https://www.youtube.com/watch?v=2R_YAS_kvxo

8. Na koniec wspólnie posłuchacie muzyki :

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

 Katarzyna Szerszunowicz


 

 
Wielkanoc PDF Drukuj Email
123 środa, 31 marca 2021 04:54, odsłon: 58

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

 

 

1.     Słuchanie opowiadania B.Szelągowskiej „Wielkanocne pyszności”. Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi i zachęcanie do wypowiadania się.

W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały
bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świę-
tach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej
grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych.
– A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba
i jajek!
– Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto.
Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci.
– Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia.

Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy
kącik wielkanocny.
– Ale fajny pomysł – zawołał Kamil.
Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak
mogły.
Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe,
zwłaszcza baba z lukrem.
Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki.
– Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po
babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek.
– Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą
takie dobre.
– Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze
mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół
i prawdziwe pyszności.
Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę.
Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

PYTANIA DO TEKSTU OPOWIADANIA

Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

Wielkanocni goście zabawa paluszkowa

Dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców
i odpowiada na pytania.
Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.

2.     Zajęcia umuzykalniające : nauka piosenki „Wielkanocny poranek”

W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem baranek.
Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń,
dzwoni dzwonkiem baranek.
Ref.: Wielkanocne kotki,
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc,
wierzbę pytają.
A kurczątka z zającem
podskakują na łące.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
podskakują na łące.
Ref.: Wielkanocne kotki…

 

https://www.youtube.com/watch?v=LUscwVMu5PM     link do posłuchania i nauki piosenki

 

3.     Zabawy matematyczne „Stół wielkanocny”. Określanie kierunków ruchu i rozwijanie umiejętności rachunkowych


Układamy na dywanie pole kratkowane z kolorowego sznurka, np. 6 x 6 (każda kratka musi
być takiej wielkości, aby dzieci mogły stanąć w niej swobodnie obiema stopami). W dowolnych kratkach układa obrazki przedstawiające potrawy wielkanocne. Zaznacza początek
trasy (wejście do kuchni) wyciętym z papieru czerwonym kołem lub czerwonym krążkiem.
Proponujemy dziecku pomoc w przeniesieniu potraw z kuchni na stół wielkanocny. Dziecko za pomocą instrukcji słownej, np.: dwa kroki do przodu, jeden krok do tyłu, dwa
kroki w bok, przemieszcza się z kratki do kratki, podnosi pierwszy obrazek, który napotkało, wypowiada nazwę przedstawionej na nim potrawy, dzieląc ją rytmicznie na sylaby,
a następnie układa obrazek na stole.
Ukryte jajka – odszukiwanie ukrytych w pokoju sylwet jajek. Określanie ich położenia.
Serwetki wielkanocne – układanie wzoru z sylwet kolorowych jajek.
Proponujemy dziecku zaprojektowanie wzoru na serwetkach wielkanocnych. Dziecko dostaje kartkę z w dole z narysowanymi kropkami od3 do5, słomkę i sylwety jajek.
 Następnie za pomocą słomek przenosi na kartkę tyle sylwet jajek, ile kropek jest narysowanych w dolnym rogu kartki – ozdabiają serwetę.

 

4.     Zajęcia plastyczne „Jajko wielkanocne” (https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg)

Słuchanie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wielkanocne jajka.
Wycięte z papieru sylwety jajek (pomalowane w ciapki, paski, kropki, kwiatki).
Mówimy  rymowankę, pokazując jednocześnie sylwety jajek pomalowane: w paski, w ciapki, w kropki, w kwiatki.
Pisanki to jajka malowane.
Różnymi wzorami są ozdabiane.
Mogą być w paski, mogą być w ciapki,
mogą być w kropki, mogą być w kwiatki.
Więc dziś pisankę pomalujemy,
potem do domu ją zaniesiemy.
• Rozmowa na temat rymowanki.
Pytania:
- O czym była ta rymowanka?
- Jak były pomalowane jajka?
- Jak jeszcze inaczej można ozdobić jajka?
Samodzielne wykonanie przez dziecko sylwety pisanki.
- dziecko wycina z kartki  kształt jajka. Malują je farbami według własnych pomysłów. Odkładają na tacę do wyschnięcia. Wycina z papieru paski w różnych kolorach. Przykleja
je we wskazanych w instrukcji miejscach lub według własnych pomysłów.

5.     Zabawa dydaktyczna „Koszyk wielkanocny”

• Umieszczanie w koszyku wielkanocnym właściwych elementów.
Sylweta koszyka wielkanocnego, pudełko, obrazki, na których znajdują się np.: bombka,
gwiazda, pisanka, kurczaczek, cukrowy baranek z chorągiewką, rzeżucha, babka wielkanocna, chleb, sól, kiełbasa, gałązka choinkowa, ryba.

Dziecko losuje z koszyka obrazki, podaje ich nazwy, a następnie podejmują decyzję, czy można je umieścić w koszyku wielkanocnym, czy nie. Jeśli odpowiedź
jest pozytywna, wkłada obrazek do koszyka, jeśli negatywna – układa go obok koszyka.
Uzasadnia swoje zdanie. Odgaduje, czego w koszyku brakuje (jajek).

6.Zabawa ruchowa „Kurki trzy” - Potrzebne są do zabawy 3 osoby, lub 6. A więc do zabawy zabieramy misia i lalkę. Śpiewacie wesołą pioseneczkę :

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły

Pierwsza z przodu, w środku druga

trzecia z tyłu , oczkiem mruga

I tak sobie kurki trzy

raz, dwa, raz, dwa w pole szły!

 Śpiewamy i inscenizujemy piosenkę ruchem, maszerujemy trójkami , jedno za drugim. Po powtórzeniu zmieniamy skład naszych trójek. 

5. Posłuchajcie a następnie zaśpiewajcie :

https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk

 

 

 


 

 
Projekt LAS PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 22 czerwca 2020 16:05, odsłon: 141

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Projekt LAS

Więcej…
 
Pożegnania nadszedł czas PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 15 czerwca 2020 10:46, odsłon: 138

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Więcej…
 
Wakacyjne podróże PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 08 czerwca 2020 08:12, odsłon: 142

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wakacyjne podróże

Więcej…
 
Niby tacy sami, a jednak inni PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 01 czerwca 2020 12:26, odsłon: 130

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Niby tacy sami, a jednak inni

Więcej…
 
Święto rodziców PDF Drukuj Email
123 wtorek, 26 maja 2020 13:01, odsłon: 128

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat tygodnia: Święto rodziców

Więcej…
 
Święto rodziców PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 18 maja 2020 13:51, odsłon: 155

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat tygodnia: Święto rodziców

Więcej…
 
Łąka w maju PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 11 maja 2020 07:36, odsłon: 154

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Łąka w maju

Więcej…
 
Moja miejscowość, mój region PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 04 maja 2020 07:49, odsłon: 161

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region

Więcej…
 
Dbamy o przyrodę PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 16:48, odsłon: 175

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Dbamy o przyrodę

Więcej…
 
Wiosna na wsi PDF Drukuj Email
123 wtorek, 21 kwietnia 2020 17:25, odsłon: 180

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wiosna na wsi

Więcej…
 
Wielkanocne motywy PDF Drukuj Email
123 wtorek, 14 kwietnia 2020 10:35, odsłon: 202

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wielkanocne motywy

Więcej…
 
Wiosenne powroty ptaków PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 06 kwietnia 2020 20:50, odsłon: 206

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Powroty ptaków

Więcej…
 
Wiosenne przebudzenie PDF Drukuj Email
123 środa, 25 marca 2020 22:19, odsłon: 213

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wiosenne przebudzenie

Więcej…
 


Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information