O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Smakowite ćwiczenia logopedyczne |
poniedziałek, 10 kwietnia 2023 20:03, odsłon: 519 | |||
O tym, że zabawy logopedyczne mogą być również smaczne, w marcu przekonały się dzieci z grup Sówek i Wiewiórek, które uczestniczą w realizacji innowacji pedagogicznej „Wesoła logopedia 3,4-latka”. Na dobry początek przedszkolaki zabrały się za przygotowanie ciasta z owocami wykonując przy okazji masażyki na plecach sąsiada. Zabawa ta angażowała motorykę małą, czyli precyzyjne ruchy dłoni, co ma wpływ na mowę, a także pełni funkcję relaksacyjną. Najmłodsi bardzo chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat wypieków. Wspólnie z Żółwiem – Łasuchem dzieci wykonywały ćwiczenia buzi i języka przedstawione na obrazkach, polegające na odtwarzaniu precyzyjnych ruchów. Przedszkolaki wybrały się też na przyjęcie do słoni, gdzie poszukiwały i nazywały słodkości, rozwijały spostrzegawczość, doskonaliły koncentrację i funkcje językowe. W czasie zajęć znalazł się również czas na smaczną przekąskę i jedzenie bez pomocy rąk paluszków, małych biszkopcików, płatków śniadaniowych i ryżu preparowanego. Te zabawy miały na celu usprawnianie aparatu artykulacyjnego – buzi i języka, aby były one w stanie powiedzieć wszystko co pomyśli mała główka. Bardzo dobrą okazją do rozwijania słownictwa przedszkolaków były słodkie deserowe układanki według wzoru. Te zajęcia nie dość, że były wesołe to jeszcze i smaczne z czego bardzo zadowolone były dzieci. Smakołyki dodatkowo motywowały do wykonywania ćwiczeń z wielkim zaangażowaniem i radością :)
Elżbieta Wołkowycka Zdjęcia: Jolanta Wołkowycka, Justyna Moszczyńska
Propozycje smakowitych zabaw logopedycznych z dzieckiem w domu: • jedzenie paluszka, makaronu spaghetti lub długiego żelka, bez pomocy rąk • paluszkowe wąsy – układanie paluszka pod nosem i jak najdłuższe utrzymywanie go górną wargą • przenoszenie smakołyków (np.: żelków, cukierków, winogron, borówek) z jednego talerzyka na drugi za pomocą warg • picie przez słomkę gęstego soku, rzadkiego kisielu • oblizywanie buzi posmarowanej miodem, jogurtem, bitą śmietaną itp., płynny ruch języka po wargach wkoło * • zlizywanie kawałka czekoladki, chrupka przyklejonego do podniebienia • lizanie lodów, lizaków czubkiem języka od dołu do góry * • zabawa w kotka - picie językiem mleka, wody, soku * • całuski dla „żelkowego” misia • przesuwanie czubkiem języka płatka śniadaniowego „z dziurką” na patyczku trzymanego w pozycji pionowej w górę i w dół/ w pozycji poziomej w lewo i w prawo * • kwaśne minki – zjadanie kwaśnych kawałków owoców (grapefruit, cytryna, agrest, porzeczki, kiwi itp.) i robienie śmiesznych, kwaśnych minek • przenoszenie z talerzyka na talerzyk chrupków kukurydzianych za pomocą słomki (przysysanie) • malowanie czubkiem języka różnych kształtów na talerzyku wysmarowanym np. dżemem, jogurtem, bądź wysypanym bułką tartą *
* - nie wykonujemy ćwiczenia, gdy dziecko ma seplenienie międzyzębowe!
Opis galerii zdjęć: Zdjęcia przedstawiają dzieci z grupy Sówek i Wiewiórek podczas grupowych zajęć logopedycznych.
|