Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Smakowite ćwiczenia logopedyczne PDF Drukuj Email
poniedziałek, 10 kwietnia 2023 20:03, odsłon: 519

O tym, że zabawy logopedyczne mogą być również smaczne, w marcu przekonały się dzieci z grup Sówek i Wiewiórek, które uczestniczą w realizacji innowacji pedagogicznej „Wesoła logopedia 3,4-latka”. Na dobry początek przedszkolaki zabrały się za przygotowanie ciasta z owocami wykonując przy okazji masażyki na plecach sąsiada. Zabawa ta angażowała motorykę małą, czyli precyzyjne ruchy dłoni, co ma wpływ na mowę, a także pełni funkcję relaksacyjną. Najmłodsi bardzo chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat wypieków.

Wspólnie z Żółwiem – Łasuchem dzieci wykonywały ćwiczenia buzi i języka przedstawione na obrazkach, polegające na odtwarzaniu precyzyjnych ruchów.

Przedszkolaki wybrały się też na przyjęcie do słoni, gdzie poszukiwały i nazywały słodkości, rozwijały spostrzegawczość, doskonaliły koncentrację i funkcje językowe.

W czasie zajęć znalazł się również czas na smaczną przekąskę i jedzenie bez pomocy rąk   paluszków, małych biszkopcików, płatków śniadaniowych i ryżu preparowanego. Te zabawy miały na celu usprawnianie aparatu artykulacyjnego – buzi i języka, aby były one w stanie powiedzieć wszystko co pomyśli mała główka. Bardzo dobrą okazją do rozwijania słownictwa przedszkolaków były słodkie deserowe układanki według wzoru.

Te zajęcia nie dość, że były wesołe to jeszcze i smaczne z czego bardzo zadowolone były dzieci. Smakołyki dodatkowo motywowały do wykonywania ćwiczeń z wielkim zaangażowaniem i radością :)

 

Elżbieta Wołkowycka

Zdjęcia: Jolanta Wołkowycka, Justyna Moszczyńska

 

 

Propozycje smakowitych zabaw logopedycznych z dzieckiem w domu:

•         jedzenie paluszka, makaronu spaghetti lub długiego żelka, bez pomocy rąk

•         paluszkowe wąsy – układanie paluszka pod nosem i jak najdłuższe utrzymywanie go górną wargą

•         przenoszenie smakołyków (np.: żelków, cukierków, winogron, borówek) z jednego talerzyka na drugi za pomocą warg

•         picie przez słomkę gęstego soku, rzadkiego kisielu

•   oblizywanie buzi posmarowanej miodem, jogurtem, bitą śmietaną itp., płynny ruch języka po wargach wkoło *

•   zlizywanie kawałka czekoladki, chrupka przyklejonego do podniebienia

•   lizanie lodów, lizaków czubkiem języka od dołu do góry *

•   zabawa w kotka - picie językiem mleka, wody, soku *

•   całuski dla „żelkowego” misia

•   przesuwanie czubkiem języka płatka śniadaniowego „z dziurką”  na patyczku trzymanego w pozycji pionowej w górę i w dół/ w pozycji poziomej w lewo i w prawo *

•   kwaśne minki – zjadanie kwaśnych kawałków owoców (grapefruit, cytryna, agrest, porzeczki, kiwi itp.) i robienie śmiesznych, kwaśnych minek

•   przenoszenie z talerzyka na talerzyk chrupków kukurydzianych za pomocą słomki (przysysanie)

•   malowanie czubkiem języka różnych kształtów na talerzyku wysmarowanym np. dżemem, jogurtem, bądź wysypanym bułką tartą *

 

* - nie wykonujemy ćwiczenia, gdy dziecko ma seplenienie międzyzębowe!

 

 

Opis galerii zdjęć:

Zdjęcia przedstawiają dzieci z grupy Sówek i Wiewiórek podczas grupowych zajęć logopedycznych.

 

 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information