O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Żuberki i ich zajęcia z tablicą interaktywną. |
czwartek, 23 grudnia 2021 22:16, odsłon: 506 | |||
Współczesna edukacja to także zapoznanie dzieci z aspektami multimediów. Żuberki są aktywną grupą i bardzo lubią poznawać różne techniki zajęć, w tym właśnie zadania przy użyciu tablicy interaktywnej. Jest ona ciekawym dodatkiem edukacyjnym, wprowadzającym nowoczesność do pracy z dziećmi. Najważniejszą z zalet korzystania ze sprzętu multimedialnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci. Rozwija się spostrzegawczość i logiczne myślenie, kształtuje pomysłowość i wyobraźnia, dziecko ćwiczy pamięć i koncentrację. Przedszkolaki podczas zajęć wspierały także rozwój umiejętności matematycznych, kształtowały zdolności rozróżniania kolorów, kształtów, liczb, wielkości i kierunków. Zabawa z tablicą rozwija percepcję wzrokowo – słuchową i pozwala samodzielnie rozwiązywać zadania z natychmiastową oceną w postaci dźwiękowej. Rozwija percepcję wzrokowo – ruchową, np. trening manualny – poprzez rysowanie kształtów, wypełnianie kolorami, wzorami, kształtowanie napięcia mięśniowego poprzez odpowiednie dociskanie pisaka. Wiele śmiechu dostarczyło nam ćwiczenie w tworzeniu zwierzaka, powstawały śmieszne stworki. Zabawa dłońmi i cieniem to pomysł przedszkolaków, który powstał w trakcie czekania na otwarcie programu. Natomiast ćwiczenia taneczno-ruchowe zmotywowały dzieci do zaangażowania różnych zmysłów-wzrok, dotyk i słuch, jak również do skupienia uwagi w wykonaniu złożonego polecenia. Praca z interaktywną tablicą wzmacnia harmonijność, która jest bardzo ważna w tym wieku. Rozwój intelektualny, to wymienione powyżej procesy poznawcze; rozwój fizyczny to ćwiczenia fizyczne i zabawy ruchowo-taneczne; rozwój emocjonalny to pojawiające się podczas wykonywania zadań emocje tj. duma z wykonanego zadania. W naszej grupie takie zajęcia to również ćwiczenie cierpliwości i współdziałania w grupie.
Agnieszka Prokopiuk
Opis galerii zdjęć: Zdjęcia przedstawiają dzieci podczas zajęć przy użyciu tablicy interaktywnej. Przedszkolaki pojedynczo podchodziły do tablicy, aby wykonać zadanie. Kolejne zdjęcie ukazuje grupę dzieci 6 letnich, oraz dzieci podczas zabawy ruchowej.
|