Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Podsumowanie Innowacji Pedagogicznej „Zakodowane Zdrowie” w grupie Zajączków PDF Drukuj Email
wtorek, 22 czerwca 2021 21:03, odsłon: 292

W bieżącym roku szkolnym w grupie Zajączków odbywały się zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej „Zakodowane Zdrowie”. Głównym celem realizowanej innowacji było rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Podczas realizacji innowacji nauka kodowania była łączyła się z profilaktyką prozdrowotną.

Zajęcia w ramach innowacji odbywały się raz na dwa tygodnie od października 2020r. do maja 2021r.

Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem zrealizowano następujące tematy:

1.     Algorytm mycia rąk

2.     Zdrowo jemy – dary jesieni – mata do kodowania

3.     Bezpieczne przywitanie…przywitaj – nie dotykaj

4.     Kolorowe zdrowie

5.     Planujemy zdrowy dzień,

6.     Bakterie i wirusy - gra strategiczna

7.     Pasta, kubek i szczoteczka...mycie zębów to pesteczka,

8.     Pogoda za oknem - wprowadzamy warunki,

9.     Zakodowane sporty nie tylko zimowe 

10.  Sposoby na niepogodę – mata do kodowania

11.  Dyktando graficzne jak się ubieramy wiosną.

12.  Bezpieczny w domu, bezpieczny na drodze, bezpieczny nad morzem, bezpieczny w górach

13.  Cyfrowy dobrostan.

Elementy kodowania były wykorzystywane również w czasie codziennych zabawa i zajęć. Działania  wynikały z bieżących tematów oraz potrzeb i zainteresowań dzieci:

•       Wędrówka liścia po kratownicy 3x3 ustalenie kierunków góra dół w prawo w lewo.

•       Budowanie wież z kubków według wzoru i według własnego pomysłu.

•       Zabawy ruchowe w ciągu dnia zamienianie kodu muzycznego na ruch, komend słownych na ruch, lub dźwięk, instrukcje obrazkowe, symboliczne kształty.

•       Choinka z kubków.

•       Zamek dla księżniczki zabawa z kubkami.

•       Zabawy z wirtualną matą do kodowania.

•       Zabawy kodowanie labirynty.

•       Wykorzystywanie tablicy interaktywnej Zabawy z tablicą interaktywną przy okazji

wprowadzania lub utrwalania tematów.

•       Bajka – Zakodowane „Trzy świnki”.

•       Dni szczególne w przedszkolu: Dzień wody, Pierwszy dzień wiosny, Dzień ziemi,

Zakodowana flaga Polski, Dinozaury, Mikołajki.

 

Dzieci chętnie brały udział we wszystkich zajęciach. Wspólnym zabawom towarzyszyło mnóstwo pozytywnych emocji, radości i motywacji do poznawania nowych aktywności. Przedszkolaki dzięki zajęciom zdobyły wiedzę na temat zdrowego stylu życia oraz poszerzyły kompetencje związane z kodowaniem i matematyczne.

Na zakończenie zajęć każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom.

Naszą przygodę z kodowaniem będziemy kontynuować w następnym roku szkolnym.

 

 

Katarzyna Szerszunowicz

 

 

 

Opis galerii zdjęć:

Zdjęcia przedstawiają dzieci z grupy Zajączków podczas różnych aktywności związanych z kodowaniem. Na zdjęciach widać dzieci korzystające z tablicy interaktywnej, pracujące z matą do kodowania, układające wieże z kubków. Ostatnie zdjęcie przedstawia dzieci prezentujące dyplomy ukończenia zajęć.

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information