Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Dzień Pluszowego Misia, spotkanie z pszczelarzem i jesienne harce misiów w grupie Żuberków PDF Drukuj Email
niedziela, 29 listopada 2020 19:33, odsłon: 324

Światowy Dzień Pluszowego Misia ustanowiono dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki – w 2002 roku. 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka  – Pluszowy Miś. Misie występują w bajkach np. Kubuś Puchatek, Miś Paddington albo Miś Uszatek. Mogą być małe, duże, kolorowe i bure, ale najważniejsze że są milusie i mięciutkie.


W naszej sali obchodziliśmy święto Misia  tańcząc do misiowych piosenek. Tworzyliśmy  misia z papierowej torebki, jak również kosztowaliśmy misiowych smakołyków, np. miodku. Takiego prawdziwego, którego produkują  pszczoły pani Anety. Zaprosiliśmy panią pszczelarz, aby poznać magiczne królestwo pszczół. Wysłuchaliśmy  wiersz „Skąd bierze się miód:
Słodki, złocisty, lepiący, pyszny na chlebie chrupiącym.
Serek z nim w buzi w mig znika, dodam go też do piernika.
Herbatkę słodzić nim wolę…. Lecz skąd miód wziął się na stole?
W jakich go robią fabrykach i kto go zamknął w słoikach?
Gdy pszczoła w piękny dzień lata, znajduje nektar na kwiatach.
I szybko zebrać go musi, bo zapach bardzo ją kusi.
Niesie do ula, znów wraca, na tym polega jej praca.
A w ulu pszczółek niemało, każdej pracować się chciało.
Zbierały nektar, zbierały i miód wyprodukowały. Jak?
Tego żadna nie powie, lecz miód to jest samo zdrowie.
Na pszczoły lepiej uważaj, o miód zaś pytaj pszczelarza.
On żyje z pszczołami w zgodzie I dobrze zna się na miodzie.

Żuberki zadawały pytania:  jaki jest miód, do czego go  używamy ,jak powstaje miód,  z czego pszczoły robią miód, a dlaczego pani ma takie ubranie, a czemu rękawiczki są takie brudne, a czy pani jest złodziejką miodu ? Z zainteresowaniem słuchały o pracy pszczelarza i o tym jak powstaje miód. Dowiedzieliśmy się , że :

Pszczoła zbiera z kwiatków pyłek oraz nektar:

 

images/stories/pliki/20.11.29_NA_LAKA.mp4


Przetrawione zbiory umieszczane są w komórkach plastra i po dojrzeniu stają się miodem. Kiedy pszczoły uznają cały proces za zakończony, zasklepiają komórkę woskiem.
Pszczelarze noszą ochronne kombinezony i kapelusze z siatką, aby żadna pszczoła nie miała możliwości przedostać się na ich ciało i ich użądlić.
 Po otwarciu ula rozpoczyna się miodobranie, na początek pszczelarz wyjmuje plastry z miodem.
Pszczelarz musi zedrzeć wosk, którym pszczółki zasklepiły komórki z miodem.
Tak przygotowaną ramka wkłada do miodarki (wirówki). Wyciekający miód z kręcących się szybko ramek, spływa na dół bębna i wypływa kranikiem prosto do wiadra.
Z wiadra przelewany jest do większych zbiorników gdzie przechodzi np. proces filtracji czyli zostanie już tylko czysty miód bez żadnych zabrudzeń np. resztek wosku z ramek.
Gotowy miód rozlewany jest do beczek czy słoików i w takiej postaci możemy kupić go u pszczelarza lub w sklepie.

Ciekawostką okazał się fakt, że pszczoła przez całe swoje życie produkuje tylko łyżkę miodu. Więc musimy dbać o pszczółki, aby było ich jak najwięcej.  

Bajka „ Z kamerą wśród pszczół”.

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c


Po słodkiej misiowej imprezce, czekała  nas zabawa logopedyczna, która miała  na celu doskonalenie prawidłowego posługiwania się głosem, usprawniania aparatu artykulacyjnego i oddechowego.

Treść opowiadania:
Wszystkie misie przygotowują się do zimy, są śpiące i ziewają (dzieci ziewają szeroko otwierając usta). Mama miś śpiewa kołysankę – mruczankę (dzieci mruczą na ulubioną melodię kołysanki – głoska m przedłużona). Misiom jest zimno, więc rozcierają łapki i chuchają na nie (dzieci rozcierają rączki i chuchają na nie mówiąc hu – hu – ha …). Aby się rozgrzać, misie biegają  (dzieci naśladują odgłosy biegających misi mówiąc tup – tup - tup …). Zaczyna padać deszcz (dzieci paluszkami pukają w podłogę mówiąc kap – kap – kap …). Misie wracają do swojej jaskini i są zadowolone więc mruczą (dzieci mruczą – głoska m przedłużona), a mama miś mruczy im kołysankę (dzieci mruczą na ulubioną melodię kołysanki – głoska m przedłużona). Wszystkie misie zasypiają (dzieci zamykają oczy i naśladują odgłosy chrapania).  ps. Pobawcie się w domu .

Na zakończenie pamiątkowe zdjęcia z panią Dyrektor Dorotą Durzyńską, panią pszczelarz Anetą Kalinowską, z panią logopedą Elżbietą Wołkowycką, panią Misią i pieskiem Miśkiem.
To była bardzo cenna lekcja o pszczołach, i wesoło spędzony Dzień Misia.
Duże brawa się należą zdolnym mamuśkom, które pięknie ozdobiły ubranie dziecka. Były misie robione na szydełku, broszki, rysowane, kolorowane, wyszywane.  Cudnie!!!

 

Agnieszka Panasiuk-Kaczoch i Iwona Gierasimiuk

 

















 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information