Start JEŻYKI Projekt SPORT

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Projekt SPORT PDF Drukuj Email
poniedziałek, 22 czerwca 2020 10:09, odsłon: 1858

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Projekt SPORT

 

• Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka

Rano wstaję,

wkładam dres.

Otwieram okno,

miło jest.

Skaczę w górę,

skaczę w bok,

i do tyłu

robię skok.

Ręce w przód,

ręce w tył.

Ćwiczę, abym

zdrowy był.

 

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:

-  O czym była mowa w wierszu?

- Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe?

 

• Zabawa ruchowa Taniec z kolorowymi wstążkami

Rodzic włącza nagranie dowolnego utworu z muzyką taneczną. Dziecko otrzymuje kolorową wstążkę i wykonuje własną improwizacje taneczną.

 

• Słuchanie opowiadania P. Beręsewicza Wyścigi. Książka (s. 94–95)

 

W Dniu Sportu przed wyścigiem w workach Olek był pewny swego.

Tymczasem niespodzianka!

Ola jak zając wyskoczyła mu zza pleców i pierwsza wpadła na metę.

Zabrzmiały brawa, a Olek nadął się i burknął:

– Na pewno miała luźniejszy worek!

– Następnym razem stań do wyścigu ze ślimakiem – zaproponowała

mama, ale Olek wzruszył ramionami.

– A co to za przyjemność wygrać ze ślimakiem? – prychnął. – Przecież

ze ślimakiem nie można przegrać!

– To znaczy, że przyjemność jest wtedy, kiedy można przegrać, tak? – spy-

tała mama. – W takim razie wypadałoby chyba umieć przegrywać, co?

– Jak to umieć przegrywać? – zdziwił się Olek.

– Po prostu: najpierw starać się wygrać, a jeśli się nie uda, pogratulo-

wać zwycięzcy i następnym razem starać się jeszcze bardziej.

– To trudne – zmartwił się Olek.

Mama uśmiechnęła się czule.

– Wiem, synku – powiedziała.

 

- Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu?

- Co ty zrobiłbyś na miejscu Olka?

- Co poradziła Olkowi mama?

 

• Praca techniczno-konstrukcyjna

 Model boiska do piłki nożnej. Rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni przestrzennej.

 

·       Bolek i Lolek na Olimpiadzie

https://www.youtube.com/watch?v=KCaigbf8cHA

 

·       Rozmowa z dziećmi na temat Igrzysk Olimpijskich

www.malyindywidualista.com.pl/artykul,igrzyska-olimpijskie,260

 

- jakie są symbole olimpijskie,

- jaki jest przebieg igrzysk olimpijskich,

- jakie dyscypliny sportowe są rozgrywane podczas igrzysk (najbardziej znane).

 

·       Samodzielne układanie zestawu ćwiczeń ruchowych.

Zadaniem jest samodzielne ułożenie zestawu ćwiczeń ruchowych. Dziecko wybiera rekwizyty( z dostępnych w domu: piłki, skakanka, hula hop), które będą wykorzystywane podczas ćwiczeń. Następnie wymyśla różne ćwiczenia i wykonuje je wspólnie z rodzicami.

 

·       Zabawa Zrób to co ja – kształtowanie pamięci ruchowej. Piłka.

       Rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dziecko odtwarza pokazane przez rodzica ruchy.

 

Życzymy hartu ducha i powodzenia!!!!

Jola Wołkowycka i Justyna Karpiuk

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information