Start WIEWIÓRKI Projekt LAS

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Projekt LAS PDF Drukuj Email
poniedziałek, 15 czerwca 2020 10:43, odsłon: 814

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Projekt LAS

 

Propozycje zabaw dla dzieci na najbliższy tydzień:

  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzewa.

Wstał poranek, mgłę przegonił

i zatrzymał się nad lasem.

Lubił patrzeć się na drzewa

i rozmawiać z nimi czasem.

 

Ale co to? Awantura!

Buk z modrzewiem się pokłócił.

– Pan mnie kłuje! Tak nie można!

Niech pan sobie igły skróci.

 

Świerk zaś żale miał do brzozy:

– Pani słońce mi zasłania!

– A pan wcale nie jest lepszy

i nikomu się nie kłania!

 

– Całą wodę dąb wypija!

Wszystko pewnie przez te liście!

– Mój jałowcu – nie przesadzaj,

nie masz racji, krzewie, oczywiście!

 

Młoda sosna głos zabrała:

– Skończcie, proszę, kłótnie, spory

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,

tak jak było do tej pory.

 

Mała jestem – każdy widzi.

Tutaj się bezpiecznie czuję.

Pośród was tak rosnę sobie.

Nic mi przez to nie brakuje.

 

Drzewa aż się zawstydziły.

Przeprosiły się czym prędzej.

A na koniec obiecały:

już nie będzie kłótni więcej!

 

 Rozmowa na podstawie wiersza.

− Które drzewa są wymienione w wierszu?

− O co kłóciły się drzewa?

− Kto je pogodził?

− Co powiedziała młoda sosna?

− Jak zareagowały drzewa?

 

  • Zabawa dydaktyczna - Budowa drzewa. Potrzebujemy duży szary arkusz papieru, mazaki. Rysujemy na dużym szarym arkuszu drzewo iglaste i drzewo liściaste z podziałem na jego części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omawiamy każdą część drzewa i do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.

https://www.youtube.com/watch?v=aV9ZGkLyo3g

·       Zabawa badawcza Oglądanie okazów przyrody przez lupę. Liście, gałęzie drzew: liściastego i iglastego, szyszki, kora, lupy. Dzieci oglądają je przez lupę, dotykają ich, wąchają je, nazywają. Razem omawiają jakie one są: duże, małe, chropowate, gładkie, twarde, miękkie.

  • Zabawa ruchowa Taniec drzew.

Odtwarzacz CD, nagranie spokojnej melodii. Podczas nagrania spokojnej muzyki pokazujemy ruchy do naśladowania i je komentujemy.

-      Drzewa powoli rosną – dzieci kucają, podnoszą się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.

-      Drzewa poruszają gałęziami – dzieci opuszczają ręce, lekko odchylają je na boki i obracają dłonie w nadgarstkach.

-      Wiatr przechyla małe drzewka – dzieci przechylają się w jedną i w drugą stronę.

-      Wyrosła piękna korona drzewa – dzieci unoszą w górę ręce i lekko nimi poruszają.

-      Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dzieci wznoszą ugięte lekko w łokciach ręce i łączą koniuszkami palców (tworzą koronę drzewa), skręcają się lekko w prawo i w lewo, pochylają i prostują w rytm muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=TCzWJCcB8kI

 

  • Prezentacja  Kogo można spotkać w lesie?

 https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI

 

  • Zabawa paluszkowa Idzie, idzie jeż…

Idzie, idzie jeż (palcami obu rąk naśladują drobne ruchy chodzenia,)

– ten przedziwny zwierz.

Nóżkami tup, tup,(palcami obu rąk stukają w podłogę,)

i pod listek – siup! (obie dłonie nakładają na siebie, jedna pod drugą.)

 

  • Eksperymenty badawcze - mierzenie obwodu drzew za pomocą sznurka. Będzie nam potrzebny sznurek, różnego rodzaju miarki i centymetry, którymi można zmierzyć drzewa. Do zabawy możemy wybrać drzewa rosnące w naszej najbliższej okolicy lub w lesie parku. Pomiary zapiszmy na kartce, ustalając które drzewo było najgrubsze a które najcieńsze.
  • Zabawa matematyczna Leśne rytmy.Zabawa matematyczna Leśne rytmy. Po 5 obrazków przedstawiających: wiewiórkę, sowę, muchomora, zająca. Prezentujemy dzieciom ciąg obrazków (np. obrazki: wiewiórki, sowy, wiewiórki, sowy, wiewiórki, sowy…). Prosi, aby dzieci podpowiedziały mu, co powinno być dalej

·       Wycieczka do lasu –w czasie wspólnego spaceru omawiamy wygląd drzew, nazywamy części drzew. Rozmawiamy o zwierzętach mieszkających w lesie. Możemy poszukać tropów zwierząt.

 

Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Szerszunowicz

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information