Start ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię PDF Drukuj Email
poniedziałek, 18 maja 2020 10:05, odsłon: 52

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy terapeutyczne - Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa i wyobraźnię

 

1)    Wydrukujcie załącznik poniżej lub wyświetlcie na pulpicie komputera. Rodzic czyta tekst pisany, a dziecko dopowiada co widzi na obrazku.

https://mamotoja.pl/nauka-czytania-wierszyk-do-druku,nauka-czytania-artykul,17337,r1p1.html

 

2)    Wspólne wycinanie i rysowanie.

Przygotujcie kolorowy papier, gazety, kartkę o formacie A4, kredki, klej.

Rodzic wycina kwadrat i przykleja na kartce o formacie A4 mówiąc, że to dom. Pyta dziecko, czego tu brakuje i prosi o dorysowanie lub wycięcie brakującego elementu. Następnie rodzic dokleja kolejny element i prosi o dokończenie dziecko i tak dalej. Rodzic może  ukierunkować dziecko co ma wykonać np. dorysować słońce, płotek, kotka. Opowiadajcie co rysujecie i doklejacie. Chwalcie swoich najmłodszych za każdy mały postęp. Zapewne końcowe efekty pracy będą piękne.

 

3)    Rozwiążcie zagadki.

 

- Mierzy minuty, godziny,

z nim się nigdy nie spóźnimy.

Kiedy coś w nim się zepsuje,

zegarmistrz go zreperuje. /Zegar/

 

- W nim rosną drzewa,
w nim ptaki śpiewają.
W nim małe i duże
zwierzęta mieszkają.  /Las/

 

4)     Zabawa utrwalająca nazwy części ciała, razem z rodzicami pokazujcie i nazywajcie.

 

Głowa, ramiona
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.
Głowa, ramiona…. - pokazujemy obiema rękoma głowę i kolejno wszystkie wymieniana części ciała i twarzy

 

Serduszko do kochania


Mam serduszko do kochania. (kładziemy dwie dłonie na serduszku)
Główkę do myślenia. (obiema rękami bierzemy się za głowę)
Małe nóżki do biegania. (biegniemy w miejscu)
Buzię do jedzenia. (pokazujemy palcem buzię)

 

5)    Porównajcie obrazki, znajdźcie 10 różnic na obrazku.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/05/ZnajdzRozniceLaka.pdf

 

 Oligofrenopedagodzy:Anna Hałaburda, Anna Olszewska

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information