Start SARENKI Łąka w maju

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Łąka w maju PDF Drukuj Email
poniedziałek, 18 maja 2020 07:15, odsłon: 36

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Łąka w maju

 

 

1.Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej- Zaręby „Zabawa w chowanego”

 

Za lasem płynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawa i stokrotki o biało- żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatów i zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynek bawili się na łące w chowanego.

-Jeden, dwa, trzy...-mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzała się dookoła -Zaraz was znajdę-zawołała pewna siebie.

Po chwili wykrzyknęła radośnie:-Widzę cię żabko!Siedzisz pod liściem mlecza!

Biedronka sfrunęła na liść i zajrzała pod spód.

Coś takiego!Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zielone źdźbła trawy i liście zielonych roślin łąkowych tak samo zielone jak żabka.

„To nie ten liść”-pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny.

O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małe skrzydełka- Mam cie koniku polny!Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zaraz będziesz zaklepany-ucieszyła się z odkrycia.

-I hop!- biedroneczka usiadła na listku koniczyny.

„Znowu nic?”- nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladu konika polnego- Zdawało mi się-westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęła się szeroko.”Cytrynka na pewno znajdę”.Jest większy od konika polnego i ruchliwszy od żabki”-pomyślała

Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jej uwagę.

-Jest! Widzę cię motylku!

Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednak to był tylko kwiat, a dookoła-tysiące podobnych. Czy któryś z nich był motylem cytrynkiem? Z pewnością nie.

-Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili-powiedziała rozczarowana biedronka. Zrobiło jej się bardzo przykro, że przyjaciele tak z nią postąpili.

-Mylisz się biedroneczko-odezwał się mądry ślimak- Twoi przyjaciele wciąż są na łące.

Trudno znaleźć zielona żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy. Niełatwo też wypatrzyć żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Tak jednak powinno być. Barwa chroni twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem. Ci, którzy na nich polują mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatka albo konika polnego ,czy żabki od zielonych liści.

-To prawda-z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki:żabka i konik polny.

-Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępy żółtych jaskrów- Nie przejmuj się biedroneczko , że nas nie znalazłaś. Teraz ja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też.

Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookoła tyle zieleni. Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka.

Szczęśliwie brzegiem rzeki szła uśmiechnięta Ada. Usiadła na skraju łąki, żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki.

Biedroneczka aż wstrzymała oddech z zachwytu. - Lecę-powiedziała sobie. Skrzydełka choć małe poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniach dziewczynki i...znikła. A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie?

 

2. Rozmowa na temat opowiadania.

-W co bawili się:żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

-Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

-Co to jest barwa ochronna?

 

Wyszukiwanie w internecie roślin opisanych w tekście opowiadania.

 

3.Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy „Mieszkańcy łąki”

 

Wiosną i latem się pojawia, Na niebie jej barwy

kiedy ranek nastaje pięknie się mienią

jej kropelki są na kwiatach jak most ogromny

listkach i na trawie (rosa) łączy niebo z ziemią.(tęcza)

 

Błyszczący na jej plecach Ma barwne skrzydła

płaszczyk czerwony, lata nad łąką

czarnymi kropkami i bardzo lubi,

pięknie ozdobiony(biedronka) gdy świeci słonko (motyl)

 

Jak się ten owad nazywa?

Przez cały dzień pracuje.

Na plecach nosi ciężary,

kopiec wielki buduje. (mrówka)

 

4. Karta pracy, cz. 4,s.38.

Rodzic opowiada o cyklu rozwojowym motyla. Dziecko numeruje kolejne obrazki za pomocą kropek (lub liczb).Oglądanie zdjęć motyli. Słuchanie ich nazw. Opowiadanie o najciekawszym motylu.

 

5.Ćwiczenia w czytaniu

Wyprawka – obrazki, wyrazy(biedronka, konik polny, ważka, stokrotka, mak) nożyczki, kartka, klej

Dziecko ogląda obrazki. Nazywa zwierzęta i rośliny na nich przedstawione. Dobierają do nich wyrazy – nazwy. Naklejają wyrazy z obrazkami na kartkach.

 

6.Słuchanie piosenki „Wiosna na łące”- youtube

 

7.Zabawa ruchowa „Wiosenna pogoda”

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło „burza” zatrzymuje się, klaszcząc nad głową i równocześnie mówiąc bum,bum, bum. Ponowny spacer, na hasło „lekki wietrzyk”- dziecko podskakują z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło „słońce”unosi ręce w górę, porusza nimi w nadgarstkach.

 

8.Majowa łąka – praca plastyczna – wyprawka, karta 23, nożyczki, klej

-Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji.

-Przyklejanie wiosennych kwiatów – naklejek od największych do najmniejszych

 

9.Przypomnienie cech kwadratu.

 

10.Zapoznanie z sześcianem. Karta pracy, cz 4,s.40

Oglądanie sześcianów. Określenie różnic i podobieństw pomiędzy nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu

Proponuję samodzielnie przygotować kilka sześcianów o różnej wielkości. Dziecko układa je według wzrastającej wielkości, a potem malejącej.

 

11.Zabawy z sześcianem – kostką do gry

Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce (np. podskoki, skłony, przysiady, okrzyki)

Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą)o jeden w stosunku do wyrzuconych na kostce.

Przypomnienie, że kostka ma kształt bryły.

 

12. Karta pracy, cz. 4,s. 43

 

13.Wycieczka na łąkę. Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w opowiadaniu. Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu. Słuchanie odgłosów przyrody. Zbieranie znanych roślin.

13.Zachęcam do wykonania zielnika (chociaż jednej strony)

 

14.Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.73

Czytanie z rodzicem nazw zwierząt i roślin, odszukiwanie ich na rysunku,kolorowanie rysunku.

 

15.Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, s.76

Czytanie zdań, pisanie x pod wyrazem tak, jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie jeśli zdanie jest fałszywe

 

Bogusia Wołodkiewicz, Ula Raczkowska – Filinowicz, Ania Olszewska

 

 


 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information