Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

„Bawimy się wesoło” – zabawy według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne PDF Drukuj Email
środa, 22 kwietnia 2020 08:00, odsłon: 549

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

Metoda Ruchu rozwijającego powstała w latach 60. Została ona stworzona przez fizjoterapeutkę Weronikę Sherborne. Podstawą metody jest ruch oraz kontakt z dorosłym. Charakteryzuje się ona prostotą, naturalnością oraz daje wszystkim uczestnikom sporą dawkę radosnej zabawy. Proponowane aktywności,  w których biorą udział dorośli i dzieci wykonywane są w atmosferze zaufania i bezpieczeństwa.

Metoda Ruchu Rozwijającego opiera się na ruchu i relacji. Relacja to zabawa, służąca do nawiązywania kontaktu z pomiędzy uczestnikami zabawy. Do głównych celów takich działań należy: rozwijanie zaufania do samego siebie, świadomości własnego ciała, świadomość przestrzeni i działania w niej, dzielenie się przestrzenią z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi kontaktu, rozwój komunikacji, rozwój bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego.

Zaproście do zabawy wszystkich domowników :)

Propozycje zabaw kształtujące świadomość przestrzeni:

Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po pokoju  w różnych kierunkach,

Jak najwyżej – wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.

Bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.

Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.

Propozycje zabaw oparte na relacji „z”

Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.

Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.

Bujanie dziecka w kocu.

Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu  lub za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.

Propozycje zabaw rozwijające relacje „przeciwko”

Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).

Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.

Przyklejanie – dziecko całym ciałem przykleja się do podłogi rodzic próbuje je oderwać, następnie zmiana.

Propozycje zabaw oparte na relacji „razem”

Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.

Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.

Piłowanie drewna – dziecko i rodzic siedzą w rozkroku, zwrócone przodem, trzymając się za dłonie. Następnie na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymając się za ręce.

 

Źródło: „Opis i planowanie zajęć według metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne” - Autor: Okrzesik Dariusz, Bogdanowicz Marta

 

Katarzyna Szerszunowicz, Urszula Augustynowicz

 

{gallery}aktualnosci/1143/gallery}

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information