Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Naturalna pasja dzieci - odkrywanie świata PDF Drukuj Email
poniedziałek, 06 kwietnia 2020 21:40, odsłon: 554

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

Świat, który nas otacza nieustannie zmienia się. Ważny elementem nauki poprzez zabawę jest rozwój u dzieci ich naturalnej pasji odkrywania świata poprzez min. ciekawe eksperymenty. Dziecko podczas zabawy badawczej  poznaje różne właściwości, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe.
Proponuję kilka ciekawych eksperymentów:


1."Kolorowe Skittles"- pomoce: drażetki, talerz, woda . Układamy cukiereczki  dookoła, i po malutku wlewamy wodę, na ciekawy efekt nie trzeba długo czekać.

2. Coś bardzo ciekawego i wesołego: "Tańczący ludzik w wodzie":


https://www.youtube.com/watch?v=xCB3vc1u6CA

3.„Skacząca sól” Pomoce: folia plastikowa, np. pęknięty balon, gumka recepturka, mała plastikowa miska, garnek, sól gruboziarnista lub ziarnka ryżu; instrumenty muzyczne Miejsce: sala przedszkolna. Wykonanie doświadczenia: folię plastikową rozciągamy na misce i przymocowujemy gumką. Na naciągniętej folii kładziemy ziarnka soli lub ryżu. Garnek umieszczamy w pobliżu miski i drewnianą łyżką mocno uderzamy w ściankę garnka (ziarna podskakują do góry). Wniosek: pod wpływem uderzenia powietrze wibruje, tworzą się fale dźwiękowe i słychać dźwięk. Fale dźwiękowe natrafiają na miskę i wprawiają folię w wibracje. Drgania powodują ruch ziaren i zaczynają one wirować w powietrzu.


4.„Bańki mydlane” Pomoce: szklanka, woda z kranu, łyżeczka, płyn do mycia naczyń, lejek, talerzyk lub miseczka. Miejsce: sala przedszkola. Wykonanie doświadczenia: Do eksperymentu należy przygotować szklankę i wlać do niej wody. Następnie odmierz trzy łyżeczki płynu do naczyń i wlać go do szklanki. Wymieszaj. Mieszaninę przelej do miseczki albo talerzyka. W kolejnym kroku szerszy brzeg lejka zanurz w płynie z wodą. Wyciągamy lejek i mocno dmuchamy przez wąską część. Wniosek: Gdy wymieszamy wodę z płynem, możemy zauważyć, że płyn zlepił cząsteczki wody. Stworzył on cienką warstwę na powierzchni wody wewnątrz jak i na zewnątrz bańki. Dzięki temu uzyskujemy błonę, która ma 3 warstwy: płyn–woda-płyn. To właśnie dzięki płynowi bańka utrzymujemy się przez dłuższą chwilę.

5.„Czarodziejski piasek” Pomoce: 6 szklanek mąki pszennej, 1 szklanka oleju Miejsce: sala przedszkolna Wykonanie doświadczenia: Oba składniki trzeba dokładnie wymieszać – masa, która powstanie, nie wysycha, przypomina swoim wyglądem piasek, jest sypka. Można się nią bawić tak jak w piaskownicy, wykorzystując foremki i tworząc babki. Jeśli do mąki pszennej i oleju dodacie odrobinę barwnika spożywczego w proszku, będziecie mogli cieszyć się kolorowym czarodziejskim piaskiem.


Zapraszam do obejrzenia filmiku "Profesorek Kaczorek":

 

https://drive.google.com/open?id=1W6gWAMDnnoRQvqMqmDB9gjYGxg28OUO4

 

 

 



 Agnieszka Panasiuk - Kaczoch

 



 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information