Start ŻUBRY Wiosenne powroty ptaków

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Wiosenne powroty ptaków PDF Drukuj Email
poniedziałek, 06 kwietnia 2020 20:40, odsłon: 1426

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wiosenne powroty ptaków.

Witamy Żuberki, przedstawiamy propozycje zadań do wykonania i zabaw na nadchodzący tydzień.

 

1.       Posłuchajcie zagadek. Odgadnijcie, jaki to ptak?

Ma czerwony dziób, czerwone długie nogi ,lubi wszystkie żabki i po polach chodzi (bocian).

Wiosną słyszysz jej kukanie, je gąsiennice na śniadanie (kukułka).

Co to za szary ptaszek o głosie, co dźwięczy jak dzwonek? Śpiewa przecudnie ten ptaszek, bo to jest… (skowronek)

Mówią o mnie mądra głowa, a ja jestem, kto? Tak…(sowa)

Nazywają mnie „leśnym doktorem”, stukam dziobem w drzewo chore (dzięcioł).

2.        Wskażcie, które z tych ptaków powracają do nas wiosną.

3.       Pokolorujcie obrazek bociana   https://www.frivcolor.com/pl/bociany-3-31231/

4.       Poznajcie literę J, j. Wymieńcie wyrazy z j na początku, w środku i na końcu wyrazu. Poszukajcie przedmiotów , które mają w sobie głoskę j w najbliższym otoczeniu. https://miastodzieci.pl/kolorowanki/alfabet-litera-j/

5.       https://mala275.blogspot.com/2015/09/literka-j.html

6.        Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne. Link. https://www.kolorowe-obrazki.pl/litera-j-kaligrafia/

7.       Poruszajcie się trochęJ, proponujemy takie zabawy:

·       Wirujący bączek: - ślizgamy się w kółko na brzuchu i na plecach

·       Bocian: chodzimy, wysoko podciągając kolana

·       Ugniatamy podłogę: leżymy na plecach, jak najmocniej „wciskając” ciało w podłogę

·       Ćwiczymy razem: wykonujemy dowolne  ćwiczenia z rodzicem lub rodzeństwem w parze, trzymając się za ręce

8.        Zabawa twórcza – Ptaszek z klocków. Proponujemy układanie figury ptaszka z dowolnych klocków, które macie w domu. Rodzic powinien odgadnąć, jakiego ptaszka ułożyła nasza pociecha.

9.       Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji: dziecko bierze 10 dowolnych klocków. Rodzic lub starsze rodzeństwo podaje dowolnie ułożone przez siebie zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, układając potrzebną liczbę klocków. Przykłady zadań:

·       Na drzewie siedziało 7 wróbli (dzieci układają 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble (kolejne 3 klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie? Dzieci podają liczbę, odpowiadając całym zdaniem.

10.   Pobawcie się wspólnie przy piosence „Wiosna w błękitnej sukience”. https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE

 

Pozdrawiamy nasze Żuberki - Panie Żuberkowe.

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information