Start ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna)

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna) PDF Drukuj Email
wtorek, 31 marca 2020 21:20, odsłon: 4536

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (terapia pedagogiczna)

Elżbieta Wołkowycka – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (gr. Wiewiórki i Żubry)

Jolanta Wołkowycka – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (gr. Wiewiórki,Zajączki, Jeżyki i Sarenki)

Bogusława Wołodkiewicz – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (gr. Wiewiórki, Sarenki i Żubry)

Poniżej znajdują się propozycje ćwiczeń, które można wykonywać w formie zabawy z dzieckiem w domu

(wybieramy 1 lub 2 aktywności w ciągu dnia zależnie od możliwości, wieku i potrzeb dziecka)

w przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z terapeutami.

 

 

1. Usprawnianie funkcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

  • dobieranie par jednakowych obrazków (np. gra domino, loteryjki, Piotruś, memo),

  • dobieranie par jednakowych figur geometrycznych,

  • układanie obrazków, zabawek w kolejności, w jakiej były pokazywane,

  • układanie obrazków i kompozycji z figur geometrycznych i klocków, według wzoru i z pamięci (np. układanki geometryczne, mozaiki)

  • wyszukiwanie różnic i podobieństw między dwoma obrazkami np.: https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-edukacyjne/roznice/

  • rozpoznawanie liter wśród zestawu różnych liter,

  • układanie pociętych liter wg wzoru i bez np.: http://sp111.edu.pl/percepcja-wzrokowa,p-32

  • wyliczanie przedmiotów zapamiętanych wzrokowo po krótkiej obserwacji np. obrazka, pokoju, kuchni itp.

 

2. Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej:

 

3. Ćwiczenia orientacji czasowo – przestrzennej:

  • wskazywanie prawej i lewej części ciała (autoorientacja),

  • orientacja w schemacie ciała osoby stojącej naprzeciw,

  • układanie obrazków, zabawek, przedmiotów po lewej i prawej stronie, na górze i na dole wg instrukcji słownej, np. połóż piłkę pod stołem, na stole, obok stołu, między krzesłem a stołem, za krzesłem, przed krzesłem itp.

  • nazywanie pór roku, dni tygodnia, miesięcy,

  • rysowanie przedmiotów w odpowiednim położeniu, np. pod drzewem,

 

4. Ćwiczenia funkcji słuchowej:

  • różnicowanie dźwięków pochodzących z otoczenia

  • zabawy ruchowe ze śpiewem, klaskaniem,

  • powtarzanie ciągów słownych,

  • porównywanie zdań długich i krótkich przez liczenie wyrazów w zdaniu,

  • dzielenie słów na sylaby, łączenie sylab w słowa

  • liczenie sylab w wyrazach,

  • dobieranie rymujących się nazw obrazków,

  • rozwiązywanie zagadek odbieranych słuchowo,

  • głoskowanie słów i łączenie głosek w słowa,

  • rozpoznawanie głoski na początku i na końcu słowa,

  • rozpoznawanie obrazków na podstawie pierwszych głosek ich nazw,

  • tworzenie wyrazów rozpoczynających się od podanej sylaby.

 

5. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: (dzieci 6 – letnie lub młodsze zainteresowane)

  • składanie pociętych liter,

  • dobieranie par jednakowych liter,

  • dobieranie liter wielkich do małych, drukowanych do pisanych,

  • wykonanie albumu literowego, np.:  naszelementarz.men.gov.pl › uploads › 2014/07 › album-liter-cz.-1.pdf 

  • układanie i czytanie sylab, potem wyrazów jednosylabowych, dwu- i wielosylabowych,

  • dobieranie wyrazów i prostych zdań do obrazków, rozsypanki zdaniowe,

  • uzupełnianie liter, sylab w wyrazach,

  • nauka pisania opracowanej litery,

  • pisanie sylab dwuliterowych,

 

6. Ćwiczenia umiejętności matematycznych

  • przeliczanie przedmiotów codziennego użytku, zabawek, liczmanów liczebnikami głównymi,

  • poprawne posługiwanie się liczebnikami porządkowymi (pierwszy, drugi, trzeci ...)

  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 (na prostych przykładach).

  • porządkowanie klocków, zabawek, figur z mozaiki geometrycznej według kształtu, wielkości, koloru, itp.

  • porównywanie zbiorów stosując określenia: więcej, mniej, tyle samo

 

 

7. Rozwijanie motoryki dużej:

  • "rysowanie" palcami w powietrzu określonego przedmiotu

  • ćwiczenia dłoni- wymachy, krążenia, uderzenia, pocierania, otwierania, zamykania

  • zwijanie palcami chusteczek, apaszek

  • faliste ruchy ramion - zabawa w przylot i odlot bocianów

  • przy wolnym chodzie ruchy rąk jak podczas pływania żabką - zabawa w naukę pływania

  • zabawa w pociągi - ruch rąk naśladuje obroty kół

  • zabawa w pranie, rozwieszanie bielizny i prasowanie

  • zabawa w gotowanie obiadu - naśladowanie wałkowania ciasta, mieszania gęstej zupy, kręcenia kranem, ubijania piany itp.

 

 

 

 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information