Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

"SOKOLE OKO" - propozycje zabaw. PDF Drukuj Email
wtorek, 31 marca 2020 09:56, odsłon: 214

POMPKIOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

Sokole oko - tę zabawę uwielbiają wszystkie przedszkolaki. Proponowane niżej zdania nie tylko doskonalą percepcję wzrokową, przede wszystkim pozwalają dzieciom zapomnieć o nudzie, a rodzicom pogłębiać swoje relacje z dzieckiem. Ćwiczenia można wykonywać wielokrotnie zmieniając tylko elementy układanek, a tych w każdym domu nie brakuje.

 

1. Składanie pociętych obrazków

  • wg wzoru (np. przecięte na kilka części dwie identyczne kartki pocztowe, ilustracje – rodzic układa swoją jako wzór, a następnie to samo robi dziecko),
  • bez wzoru (można tu wykorzystać różne obrazki, pocztówki, zdjęcia z gazet – pocięte na kawałki)
.

2. Układanie szeregów

  • układanie wg wzoru [musimy przygotować wcześniej dwa komplety kolorowych klocków]. Układamy przed dzieckiem wzór ze „swojego” kompletu, następnie dziecko musi ułożyć taki sam wzór jak nasz,
  • mam dobrą pamięć (układamy wzór z dostępnych w domu przedmiotów,  prezentujemy  dziecku przez pewien czas, np. 20 sekund i prosimy, aby uważnie się przyjrzało i postarało zapamiętać. Następnie prosimy, aby dziecko odwróciło się, zmieniamy ułożenie przedmiotów i prosimy aby dziecko odgadło zmianę.

3. Uzupełnianie braków na obrazkach
można w tym celu wykorzystać gotowe obrazki dostępne w Internecie, albo wykorzystać swoje umiejętności plastyczne, na których brakuje pewnych części – zadaniem dziecka jest rozpoznanie i nazwanie brakujących części/przedmiotów (np. brak nosa w rysunku twarzy).


4.Wyodrębnianie różnic miedzy obrazkami
można wykorzystać obrazki dostępne 
w dziecięcych gazetkach ,książeczkach(zadaniem dziecka jest znaleźć różnice między obrazkami – ich ilość jest zazwyczaj określona, np. 5 różnic.

5. Różnicowanie położenia elementów w przestrzeni
co jest blisko a co daleko? (np. w pokoju, kuchni).

6. Układanie klocków, przedmiotów po lewej i po prawej stronie
stołu/biurka/kartki (można poprowadzić umowną granicę, np. położyć długą linijkę na środku biurka i poprosić dziecko aby po lewej stronie ułożyło, np. czerwone klocki a po prawej niebieskie) 


7. Układanie puzzli
najpierw z dużych puzzli, potem z coraz mniejszych (stopniowo zwiększamy również liczbę elementów).

8. Przerysowanie prostych figur i kształtów (koło, trójkąt)
najpierw w oparciu 
o prezentowany wzór, potem z pamięci – prezentujemy wzór przez kilka sekund potem chowamy go i dziecko rysuje z pamięci.

9. Opisywanie obrazków
tego, co się na nich dzieje, kto jest na obrazku, co robią osoby na danym obrazku (obrazki z książek, dziecięcych gazet).

10. Wyszukiwanie elementów na obrazku lub w otoczeniu
według nazwy („czy jest na tym obrazku jakieś zwierzę?”, „pokaż mi na tym zdjęciu wszystkie kwiaty”) lub według położenia („pokaż mi coś, co leży na półce”, „pokaż, które zwierzęta na tym obrazku stoją na łące”

11. Gra w domino obrazkowe

12. Ćwiczenia pamięci wzrokowej
pokazujemy dziecku obrazek na kilka sekund 
i zakrywamy. Następnie pytamy: co było na obrazku? Ile było np. lalek, samochodów? itp.

Pamiętajmy, aby proponowane zadania były dla dziecka przyjemnością, jeżeli zauważymy, że dziecko dobrze sobie radzi możemy zwiększyć ilość elementów w układankach. Jeżeli zaobserwujemy trudności zmniejszamy.

 

                                                                                                                                Urszula Kiryluk

 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information