Start ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI Zabawy logopedyczne

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Zabawy logopedyczne PDF Drukuj Email
środa, 25 marca 2020 16:59, odsłon: 86

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy logopedyczne

Elżbieta Wołkowycka - logopeda

 

W razie pytań i pojawiających się wątpliwości dotyczących proponowanych przeze mnie ćwiczeń i zabaw

w ramach terapii logopedycznej proszę o kontakt na e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Ćwiczenia słuchowe:

 

  1. Wsłuchanie się w ciszę - wyłapywanie dźwięków z otoczenia, np. kapanie wody, tykanie zegara, szum samochodu, granie radia itp.; (najlepiej zamknąć oczy)

  2. Do uszka maluszka – rodzic szeptem mówi dziecku do ucha proste słowa (np. mama, tata, dom, Ola, miś … ) stopniowo zwiększając poziom ich trudności (np. pani, okno, piłka, klocki, kanapa, krzesło, parasol itp.) a dziecko powtarza je głośno

  3. Instrumenty – (np. cymbałki, bębenek, flet, gwizdek, grzechotka – takie, które wydają różne dźwięki lub np. garnek, szklanka, dwie drewniane lub metalowe łyżki itp.) najpierw prezentujemy dziecku dźwięki jakie wydają „instrumenty”, a następnie prosimy by się odwróciło i uważnie słuchało, jaki to będzie dźwięk i wskazało co taki dźwięk wydało.

  4. Głosy zwierząt - rozpoznawanie i naśladowanie głosów zwierząt wydawanych np. przez rodzica bądź odtwarzanych z komputera

  1. Możemy wykorzystać również zabawki dziecka (figurki zwierząt i maskotki)

  2. Gdzie słychać? - ukrywamy przed dzieckiem w domu zabawkę lub budzik, telefon, który zaczyna emitować dźwięk a dziecko poszukuje jego źródła (np. za fotelem, pod kanapą, pod poduszką, w kuchni, w łazience itp.)

  3. Odtwarzanie rytmów - naśladowanie ilości i tempa uderzeń, np. klaśnięcia, uderzenie klocka o klocek, zaczynając od kombinacji 3-4 uderzeń (. ..), (. . . ), (...), (. .. ..), (... .). Dziecko powinno być przesłonięte od osoby prowadzącej zasłoną, aby nie widziało uderzeń rodzica.

  4. Odtwarzanie za pomocą układów graficznych (klocków, kredek) tempa i ilości uderzeń;

  5. Reakcja na dźwięk – odtwarzamy ulubioną piosenkę, dziecko porusza się w jej rytm, gdy zatrzymujemy muzykę dziecko zatrzymuje się w bezruchu i znów po chwili włączamy i znów zatrzymujemy

  6. Zabawy sylabami - dzielenie słów na sylaby (np. imion, nazw zabawek, przedmiotów codziennego użytku, ubrań itp.), rozpoznawanie pierwszej i ostatniej sylaby w słowie, tworzeni słów na podaną pierwszą sylabę, np. ko- „korale”

  7. Zabawy głoskami – analogicznie jak w przypadku sylab, tylko teraz głoskujemy proste słowa (pamiętając, że głoska to nie litera, ale dźwięk jaki słyszymy kot – k-o-t, ale już szafa – sz-a-f-a), wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się na daną głoskę, np. k – krzesło, kanapa, książka...

 

Nie zapominajmy, by nagrodzić nasze dziecko za prawidłową odpowiedź yes

 

(np. pochwałą „super, bardzo dobrze Ci poszło ...” lub wspólną grą w ulubioną planszówkę, układanie puzzli czy zabawą w sklep, lekarza … itp.) w przypadku niepowodzenia zachęcić do jeszcze jednej próby lub delikatnego przejścia do łatwiejszej wersji.


 

Pamiętajmy, by ilość zabaw i poziom ich trudności dostosowywać do umiejętności i możliwości dziecka!

Proponowane ćwiczenie nie mają być mozolną pracą lecz przyjemną zabawą z rodzicami.


 

smiley  wesołej zabawy

Ela Wołkowycka - logopeda

 

 

 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information