Start

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Co robić z dziećmi w czasie kwarantanny? PDF Drukuj Email
wtorek, 17 marca 2020 20:42, odsłon: 201

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Czas kwarantanny, czyli izolacji od otoczenia jest szczególnie

trudny dla rodziców,którzy stoją przed wyzwaniem

zorganizowania opieki dla dzieci,

które potrzebują ruchu i kontaktu z rówieśnikami.

 

Mamy kilka propozycji co można robić z dziećmi,

gdy zalecane jest pozostanie w domu.

 

Zachęcamy, proponujemy, inspirujemy:

 

Dyrektor Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Żubra Pompika

Dorota Ewelina Durzyńska

wraz z nauczycielkami

Zajęcia plastyczno-techniczne

·       malowanie palcami

·       zabawy sensoryczne: zabawy z wykorzystaniem różnorodnych mas plastycznych

·       kolorowanki

·       stemplowanie wzorów pieczątkami z ziemniaka

·       „Zrób to sam” -  możecie robić wycinanki z kolorowego papieru, gazet  i wielu innych rzeczy, które są w domu (np. makaron będzie idealny na biżuterię, a papierowe talerzyki czy opakowania po jajkach mogą zamienić się w stworki, kartonowe pudełka w domki, autka, robota i co jeszcze tylko wyobraźnia wam podpowie. Możecie w dowolnej technice stworzyć panią wiosnę albo ulubioną postać z bajki.

·       „Korale dla mamy”- nawlekanie guzików lub makaronu na sznurek

 

Przepis na msę solną:

- pół szklanki soli

- pół szklanki mąki

- woda

- kilka kropli esencji zapachowej (wg. uznania)

 

Zabawy towarzyskie:

·       gry planszowe, układanie puzzli

·       „worek skarbów” - odgadywanie nazw przedmiotów schowanych w worku

·       wspólne czytanie książek o tematyce wiosennej połączone z zadawaniem pytań i udzielaniem przez dziecko krótkich odpowiedzi, dzięki czytaniu dziecko poszerza swoje słownictwo a odpowiadając na pytania uczy się budowania dłuższych wypowiedzi

·    budowanie z klocków - należy do ulubionych zabaw całej rodziny. Konstrukcje, wysokie wieże, drogi, w tej zabawie ogranicza was tylko wyobraźnia. Zabawa klockami ćwiczy emocje, stymuluje wyobraźnię, rozwija logiczne i przestrzenne myślenie dziecka, jest dobrym treningiem na koncentrację uwagi.

 

Zabawy ruchowe:

Dzieci roznosi energia i potrzebują ruchu, aby ją rozładować. Warto spożytkować jej część dlatego proponujemy:

·       rzucanie do celu

·       turlanie piłki, papierowych kulek

·       „bitwa na poduszki”

·       „pokaz mody” połączony z sesją zdjęciową

·       konkurs taneczny

·       „zabawa w chowanego”

 

Proste zajęcia domowe:

·       angażowanie dziecka w obowiązki domowe – wspólne sprzątanie, gotowanie, wieszanie prania, opróżnianie zmywarki, wycieranie kurzy, segregowanie śmieci…

·       zajęcia kulinarne: ugniatanie ciasta, pomoc w przygotowaniu kanapek itp.

·       proponujemy założyć „ogródek” na parapecie dziecka (szczypiorek, fasola, kwiatki...) – to dziecko powinno pamiętać o podlewaniu roślinek!

·       mycie naczyń gąbką – dostarczanie bodźców zmysłowych

·       układanie i oglądanie zdjęć pamiątkowych

 

Propozycje zadań do realizacji w domu z udziałem rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

·       ćwiczenia manualne i grafomotoryczne: pisanie po śladzie; kreślenie: szlaczków, liter i cyfr oraz utrwalanie ich; zabawy z: plasteliną, ciastoliną, masą solną, piaskiem kinetycznym; kolorowanie obrazków zwracając uwagę na dobór kolorów i kolorowanie w konturze;

·       ćwiczenia słuchowe: uczenie się wierszyków, piosenek, odtwarzanie rytmów;

·       logiczne myślenie: zabawy w szukanie podobieństw i różnic pomiędzy pojęciami; grupowanie przedmiotów wg określonych kryteriów; wyszukiwanie w zbiorze obrazów/słów elementów, które nie pasują do pozostałych; rozwiązywanie zagadek; układanie historyjek obrazkowych;

·       zabawy i różnorodne ćwiczenia ruchowe, muzyczno-ruchowe;

·       korzystanie z edukacyjnych programów komputerowych podczas zabaw i ćwiczeń z dzieckiem.

 

Zabawy logopedyczne:

 

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

 

Zabawa logopedyczna „Wiosenne porządki”.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.

Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).

Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).

Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).

Pierzemy firanki (parskanie wargami).

Zamiatamy schody (oblizywanie warg).

Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

 

 


 

 


 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information