Start

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

„Jeżyki” po angielsku PDF Drukuj Email
niedziela, 03 grudnia 2017 21:21, odsłon: 429

Już teraz większość szkół i przedszkoli oferuje swoim podopiecznym zajęcia z języka obcego. Celem zajęć językowych w przedszkolu jest: „(…) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych, a w przypadku dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym – rozwijanie świadomości istnienia odmienności językowej i kulturowej”

(źródło: Przedszkole. Miesięcznik Dyrektora, nr 8 2015). Podstawa programowa wychowania przedszkolnego proponuje następujące sposoby realizacji powyższego celu:
- rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie; - uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, rucho¬wych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych;     
- używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności;
- powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie;
-  rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazka¬mi, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.
Bardzo istotny w nauce języka jest również kontakt nauczyciela z rodzicami. Rodzice powinni być świadomi tego, że nauka angielskiego w przedszkolu to przede wszystkim dobra zabawa. Jej celem jest uwrażliwienie dziecka na język obcy, uświadomienie mu, że jest on w dzisiejszym świecie elementem wszechobecnym. Zajęcia w naszym przedszkolu prowadzone przez panią Julię to właśnie super dobra zabawa gdzie poprzez ciekawy dobór metod i form dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, a właściwie w „zabawach po angielsku”. Od początku roku szkolnego dzieci zapoznały się z taką tematyką jak nazwy: zwierząt, owoców, warzyw, dni tygodnia, kolorów czy emocji. Dzieci prowadzą pogawędki z pacynkami odpowiadają i zadają pytania na temat samopoczucia itp. lub uczestniczą w zabawach rytmicznych do tekstów angielskich piosenek.
Jak wskazują liczne badania – dzieci, które zaczynają naukę w przedszkolu, szybciej osiągają biegłość w posługiwaniu się językiem oraz łatwiej przyswajają obco brzmiące dźwięki, co później przekłada się na lepsze efekty kształcenia. Młodzi rodzice dostrzegają, jak ważna jest nauka języka obcego i pragną swoim dzieciom umożliwić jak najlepszy start już od samego początku.

 

Julia Pokopiuk, Swietlana Oleszow, Halina Pawluczuk

 

 


 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information