Start Rok 2017/2018 Integracja sensoryczna (Sensory Integration SI) już od września w naszym przedszkolu

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Integracja sensoryczna (Sensory Integration SI) już od września w naszym przedszkolu PDF Drukuj Email
poniedziałek, 09 października 2017 18:32, odsłon: 1723

Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Nieprawidłowa integracja sensoryczna przejawia się tzw. dysfunkcjami, czyli zaburzeniami.
Wybrane objawy zaburzeń u dzieci w wieku przedszkolnym:


•    Trudności z opanowaniem treningu czystości
•    Potyka się, obija o przedmioty, ma słabą równowagę, jest niezgrabne ruchowo
•    Nie zwraca uwagi na skaleczenia
•    Jest nadwrażliwe na hałas (często zatyka uszy, samo hałasuje, mruczy, śpiewa pod nosem), nadwrażliwe na pewne zapachy
•    Nie lubi być przytulane, nie lubi pewnych typów ubrań, narzeka na metki
•    Ma kłopoty z nauką jazdy na rowerze
•    Unika nowych zabaw ruchowych
•    Jest nadmiernie aktywne, wciąż w ruchu lub też jest letargiczne, ospałe
•    Ma trudności z opanowaniem lub unika czynności takich jak: zapinanie ubrań, zdejmowanie butów, wiązanie sznurowadeł, rysowanie, wycinanie
•    Szybko przechodzi od płaczu do śmiechu, ma nagłe wybuchy złości
•    Opóźnienia w rozwoju mowy, kłopoty z artykulacją, trudno zrozumieć co dziecko mówi
•    Trudności ze zrozumieniem poleceń
•    Dziecku trudno skupić się na jednej czynności
Terapia SI jest jedną z ważniejszych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju.
Terapia odbywa się w specjalnie do tego przystosowanej i wyposażonej w odpowiednie przyrządy sali. Wyposażenie obejmuje wiele urządzeń do stymulacji systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, dotykowego, wzrokowego, słuchowego i węchowego.
W toku pracy metodą SI terapeuta stymulując zmysły dziecka usprawnia takie zakresy jak: motoryka mała, motoryka duża, oraz koordynacja wzrokowo- ruchowa. Zadaniem terapeuty jest też eliminowanie, wyhamowanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych.
Terapia integracji sensorycznej jest określana mianem „naukowej zabawy”, gdyż poprzez przyjemną i interesującą dla dziecka zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego , co pozwala dziecku na lepszą organizację działań.
Dzięki projektowi unijnemu „Witamy w przedszkolu”, terapia SI funkcjonowała w naszej placówce już w roku ubiegłym. Z tego też projektu została wyposażona sala do SI oraz zatrudniony (spoza przedszkola) terapeuta .

 

W roku bieżącym 2017/2018 uprawnienia do prowadzenia terapii SI i certyfikaty mają dwie osoby: mgr Dorota Durzyńska oraz mgr Iwona Gierasimiuk i to one prowadzą zajęcia z naszymi dziećmi.

 

Dorota Durzyńska, Iwona Gierasimiuk
Terapeuci integracji sensorycznej

 

Zdjęcia: Justyna Karpiuk, Agnieszka Panasiuk- Kaczoch

 

 


 

 

NASZE GRUPY 2017-2018

wiewiorka

zajac

sarenka

jez

zubr

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information